Egy jó nap az Alibabánál: 6755 milliárd forintos forgalom - Ismét tarolt a Szinglik napja

Hírek2017. nov 13.Növekedés.hu

Jack Ma, a kínai e-commerce óriás, az Alibaba csoport alapítója régóta hirdeti a vízióját. New Retail, vagyis újszerű lakossági értékesítés a program neve, és az a koncepció lényege, hogy Ma szerint a jövőben elmosódik a határ az online és az offline értékesítés között, ahogyan a kereskedelem és a szórakoztatás között is. A lényeg a minél gyorsabb és rugalmasabb élménynyújtás a fogyasztóknak. E koncepciónak volt a nagy ünnepe a 11. 11-én (csupa egyes) megrendezett Szinglik napja, a Global Shopping Festival (GSF - világméretű vásárlási fesztivál). Az Alibaba-cégcsoport akciósorozata több mint egyetlen nap, vásárlási akciókkal és kuponokkal. Az eseményre hetekig készült a cégcsoport, globális és hazai (kínai) sztárokkal, zenészekkel, programokkal, beharangozókkal. Ami a puszta számokat illeti, a GSF minden évben 40-50 százalékkal túlszárnyalja a megelőző évi akció forgalmát, idén már  25,3 milliárd dollár (6755 milliárd forint) összesített kereskedelmi bevételt hozott a több száz millió vevő, összesen egymilliárdnál is több vásárlási tranzakciója. Az Alibaba-csoporton belül az Aliexpress az a leányvállalat, amely a különböző kínai vállalkozásoknak platformot biztosít ahhoz, hogy nemzetközi magánszemélyek és cégek vásárolhassanak tőlük. A kínaiak számára nem elérhető nemzetközi portál forgalma legnagyobbrészt az Egyesült Államokból, Oroszországból, Brazíliából és Spanyolországból származik. Aki a november 11-i nagy (kínai) vásárról lemaradt, annak sem kell elkeserednie. Hamarosan jön a hasonló amerikai és európai őrület. A Black Friday, vagyis fekete péntek mindig a hálaadást követő első péntekre, idén november 24-re esik, és nem csak online. Vélhetően, ahogy minden évben, majd idén is bejárja a világot a kedvezményes árukért egymást taposó fogyasztók látványa.