Európa leggazdagabb embere egy vagyont adott a Tiffanyért

Hírek2019. nov 21.MTI, Növekedés.hu

Az amerikai ékszerházat az Álom luxuskivitelben (Breakfast at Tiffany's) film és Audrey Hepburn tette világhírűvé. A Bernard Arnault tulajdonában álló LVMH már 75 luxus világmárka van, most az amerikai Tiffany's ékszervállalatot vásárolják fel közel 17 milliárd dollárért.

Az LVMH, a világ egyik legnagyobb luxusipari társasága megemelte vételi ajánlatát az amerikai Tiffany ékszerházra, amely ennek alapján beleegyezett a tárgyalások megkezdésébe - írja a Bloomberg amerikai hírügynökség.

Október végén a francia cég 120 dollárt ajánlott a Tiffany minden egyes részvényéért. Akkor a Tiffany azt közölte, hogy ismerkedik az ajánlattal, és rövidesen választ ad.

Az LVMH közel egy hónapig várt, majd részvényenként csaknem 130 dollárra emelte vételi ajánlatát, amivel 15,8 milliárd dollárra árazta be Tiffanyt.

A Párizsban jegyzett divatvállalat második legnagyobb piaca ma már az Egyesült Államok, az elsőnek számító Ázsia után. Az ajánlat 14,5 milliárd dollárról szól lapértesülések szerint, és ez nem biztos, hogy elegendő ár a Tiffany részvényeseinek. Annak ellenére, hogy a részvények jelenlegi ára feletti az ajánlat, a vásárlási szándék hírére ugyanis hétfőn hatalmasat ugrott a Tiffany részvényeinek ára, amely így a 14 hónappal korábbi csúcspontot érte el.

Az először a Bloomberg hírügynökség által jelzett felvásárlás az LVMH számára még fontosabbá válik a legtehetősebb rétegek ékszerpiaca, mivel

2011-ben a szintén patinás Bulgarit vették meg 5,2 milliárd dollárért.

A Tiffany a turisták gyengébb vásárlása, a kereskedelmi háború és az erős dollár miatt több kihívással is küszködik. A vállalatot 1837-ben alapította Charles Lewis, legismertebb üzlete a New York-i Fifth Avenue-n található.

Ez az üzlet szerepel Truman Capote Álom luxuskivitelben (Breakfast at Tiffany's) című regényében és az arról készült filmben, melyben Audrey Hepburn játszotta a főszerepet.

Audrey Hepburn

Az ékszerház a megemelt ajánlat után az LVMH rendelkezésére bocsátotta a pénzügyi helyzetére vonatkozó dokumentumokat, ugyanakkor a Tiffany igazgatótanácsa egyelőre nem hozott végső döntést a felvásárlási ügyben, és még csak nem is célozgatott arra, hogy megállapodás születhet.

Az LVMH márkák tucatjait, a Louis Vuitton táskák mellett például a TAG Heuer karóra-, a Dior parfüm- és a Dom Pérignon pezsgőmárkát egyesíti. Az LVMH a világ 70 országában csaknem 4590 boltot működtet, alkalmazottjainak száma megközelíti a 156 ezret.