Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Hazai vállalkozók legjobb online ötleteit díjazta a UPC

Hírek2019. máj. 23.Növekedés.hu

A UPC Magyarország által meghirdetett Nagy Tuning Show verseny keddi gáláján olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek ötletes megoldásaikkal példát mutathatnak a többségnek, hogyan válhatnak még sikeresebbé a digitalizáció segítségével. Szükség is van az inspirációra, hiszen a hazai kis- és közepes vállalkozások online jelenlétét felmérő kutatásból kiderült, hogy a vállalkozók szinte kivétel nélkül fontosnak tartják az üzleti célú digitális megoldásokat, de csak mintegy harmaduk tud valóban jól eligazodni a honlapok, applikációk és a közösségi média világában.

A felhasználók 80 százaléka igényli az erős online jelenlétet a vállalkozásoktól, miközben a magyarországi kis- és közepes vállalkozások csupán 33 százaléka vallja azt magáról, hogy nagyon jól használja az online lehetőségeket a napi üzletmenet során – derült ki abból az online felmérésből, amelyet a UPC Magyarország készített a hazai KKV-k körében. A megkérdezett vállalkozók közül sokan vesznek igénybe valamilyen internetkapcsolatot vállalkozásukhoz, de csak kétharmaduk használja napi szinten is az online lehetőségeket. A kutatás egyértelműen rávilágított arra is, hogy a digitalizációnak kézzelfogható üzleti haszna van a KKV-k esetében, hiszen az internetet aktívan használó vállalkozások 66 százaléka forgalomnövekedést, 60 százalékuk pedig érdeklődésnövekedést érzékelt az online eszközök használatának köszönhetően. Egyértelműen megmutatkozik a generációk közti különbség is, hiszen a 20 és 35 év közötti vállalkozók jóval fejlettebbnek ítélik meg vállalkozásuk online jelenlétét, mint a 40 év felettiek. A vállalkozásoknál továbbra is az e-mailes (80 százalék) és a közösségi médián keresztüli (77 százalék) a leggyakoribb kapcsolattartási mód az ügyfelekkel és a partnerekkel. Honlapon keresztül viszont már csak 63 százalékukat lehet elérni, míg mobil applikáció segítségével mindössze 10 százalékukat.

Annak érdekében, hogy a vállalkozók segítséget, inspirációt kapjanak az online térben való jobb eligazodáshoz, a UPC 2018-ban elindította a kifejezetten kis- és közepes méretű vállalkozásoknak szóló Business Tuning programot, amelynek keretében egy hárommillió forint összdíjazású pályázatot is meghirdettek. A Nagy Tuning Show kedden megrendezett ünnepélyes díjkiosztóján bemutatott, dobogós helyezést elért vállalkozások között szerepelt a munkaügyi ellenőrzésekre való felkészülést segítő honlap hotline funkcióval, a felhasználók által személyre szabható design cipőket árusító, valamint egyedi készítésű bútorok online értékesítését támogató megoldás is. Különdíjjal jutalmaztak két, ötletesség és társadalmi hasznosság szempontjából kiemelten hasznos pályázatot: ebben a kategóriában egy, a nők „nehéz napjait” megkönnyítő speciális termékötlet és egy közösségi kulturális projekt nyerte el a szakmai zsűri tetszését.

Az eseményen részt vett Dr. György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár, aki a díjak átadásakor elmondta: „A jó vállalkozó leleményes és bátor, tisztában van lehetőségeivel és mer előre lépni. Napjainkban az előrelépés az online térben való jelenlét és az internet adta lehetőségek kihasználásának irányába mutat. A UPC Nagy Tuning Show azért nagyszerű kezdeményezés, mert éppen abban segít, hogy a hazai kis- és középvállalkozások megismerkedjenek a digitális világgal, ezáltal képesek legyenek megerősödni, s értéket teremteni itthon és messze földön egyaránt.”