Így válasszon nevet vállalkozásának
HírekSzámos kutatás igazolta, hogy azok a cégek, amelyek könnyen megjegyezhető és kimondható névvel rendelkeznek, sokkal sikeresebbek lesznek, mint azok, amelyeknek hosszú és nehezen betűzhető nevük van. Néhány tanács betartásával elkerülhetőek az esetleges buktatók mikor újonnan induló vállalkozásunknak keresünk nevet.
Tanulságos lehet néhány jól ismert vállalat példája. Az Amazon első neve Cadabra volt. Azonban kiderült, hogy a legtöbb ember Cadavernek értette, ami angolul annyit tesz, hogy hulla. Így ezt a nevet érthető módon gyorsan megváltoztatták. A Sony eredetileg Tokyo Tsushin Kogyo névre lett keresztelve, ami szabadfordításban körülbelül Tokiói Távközlési Mérnöki Társaságot jelent. A név inkább bizonyult nyelvtörőnek, mint egy jól hangzó elnevezésnek, így a cég egy sokkal könnyebb név mellett döntött. Kétségtelenül a legmeghatározóbb dolog a vállalat neve, ezért is fontos körültekintően megválasztani. Az első benyomás alapján rengeteg minden múlhat, hiszen az ügyfelek nagymértékben befolyásolják a sikert. Ideális esetben a cég nevének, rövidnek és emlékezetesnek kell lennie, ugyanakkor az idő próbáját is ki kell állnia, miközben nem korlátozza a jövőbeli esetleges bővítési lehetőségeket. Semmiképp ne legyen hely vagy cím említve a névben, hogyha más városba vagy országba költözne a cég, az emberek összezavarodnának. Gondolja át, mit jelenthet a választott név, más nyelveken. Komoly gondokhoz vezethet, ha például egy amerikai cég a „Gift” nevet választja, ami angolul azt jelenti ajándék, ugyanakkor németül azt, hogy méreg! Saját nevünk ne szerepeljen az elnevezésben, ha esetleg elbukik a vállalat, örökre össze fog kapcsolódni a kudarc a személyünkkel, ez is jó példa arra, hogy mennyire fontos külön választani a munkát és a magánéletet. Egyedi, de emlékezetes név a legcélszerűbb. Ha már létezik hasonló a piacon, nem biztos, hogy az emberek meg tudják őket különböztetni, nagy eséllyel hamar összekeverik. Fő az egyértelműség.