Ki gondolta volna ezt a Daciáról?

Hírek2019. jan. 9.Növekedés.hu

A Renault csoport hagyományos vásárlóinak érdeklődése jól érzékelhetően az alacsonyabb árkategóriájú járművek irányába mozdult el. Bár az autópiac forgalma csak szerényen, 3 százalékkal nőtt, a román autógyártó, a Dacia eladásai 2018-ban 19,1 százalékkal emelkedtek Franciaországban. A Profit.ro hírportál jelentése szerint a márka piaci részesedése így közel 1 százalékponttal, körülbelül 6,5 százalékra emelkedett. A román nagyvállalat 140,326 járművet adott el, 30 ezerrel többet, mint egy évvel korábban. A legnépszerűbb típusnak a Sandero bizonyult, amely az éves francia eladási rangsor ötödik helyén végzett 70,077 autó értékesítésével. A Duster a kilencedik lett, ebből 46,931 darabot adtak el.   A Profit.ro szerint lehetséges, hogy a Dacia-eladások számának emelkedése nem csupán a román autók minőségének köszönhető. A Renault csoport hagyományos vásárlóinak érdeklődése jól érzékelhetően az alacsonyabb árkategóriájú járművek irányába mozdult el: a prémium autók forgalma csökkent. Az Infinity eladásai 52 százalékkal estek vissza, de a más drága márkák, mint a BMW, a Mercedes-Benz, az Audi, a Porsche értékesítése is hanyatlóban van.