Londonban költekeznek az indiai turisták
HírekA gyengülő font megtette hatását: a kínaiak után most az indiai turisták költekezése is megnőtt az angol fővárosban. Óriási vásárlóerőt jelenthet a jövőben a két legnépesebb nemzet, különösen, ha fennmarad jelenlegi gazdasági növekedési ütemük. Júliusban 38 százalékkal nőtt az indiai turisták költekezése Londonban a West Enden az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, derül ki a londoni bevásárlónegyed üzleteit képviselő New West End Company jelentéséből. A világ második legnépesebb országának turistái ezzel a harmadik helyre kerültek a kínaiak és az amerikaiak mögött, immár lekörözve a közel-keleti vásárlókat. Az átlagos indiai vásárló 677 fontot költött, míg a kínai turisták 1478 fontot. India gazdasága idén várhatóan 7,2 százalékkal nő, jövőre már 7,5 százalékkal. Népessége 1,3 milliárd fölött jár, míg Kínáé közelíti az 1,4 milliárdot, de 2024-re valószínűleg megtörténik a helycsere az ENSZ becslése szerint. Érthető persze, hogy a távoli India és Kína odalátogató polgárai többet költenek, ha már egyszer rászánják magukat a hosszú útra, mint az európaiak, akik bármikor olcsón odautazhatnak. Az Egyesült Királyság, az egykori gyarmattartó egyébként a 10. legnépszerűbb turistacélpont az indiaiak számára, melyet Európában csak Franciaország előz meg. Az angol font a tavalyi, EU-tagságról szólónépszavazás után több mint 10 százalékot értékelődött le, most kb. 15 százalékkal gyengébb a brit fizetőeszköz. 10-15 százalék nem olyan sok, hogy azért az ember rohanjon egy távoli országba vásárolni, a lélektani hatás azonban jelentős: ha valaki több célország közül válogat, egy ilyen információ gyakran befolyásolja döntését, hisz milyen jól hangzik, hogy egy leértékelődő valutájú országba utazunk.