Magyar Posta: továbbra is elérhető lesz az érintésmentes kézbesítés
HírekTovábbra is elérhető marad az ügyfelek számára a 2020-ban, a koronavírus-járvány miatt bevezetett úgynevezett érintésmentes kézbesítés, amely egyben a kézbesítés sikerességét is jelentősen javítja. Június 1-től ugyanis már a postatörvény rögzíti az érintésmentes kézbesítéshez hasonló kézbesítési eljárást. A jogszabály előírja: a belföldi ajánlott leveleket a továbbiakban is a levélszekrénybe kézbesíti a postás, a tértivevényes levél, a hivatalos irat és a csomagok átvételekor pedig nincs szükség aláírásra.
A járvány okozta veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő szabályozási kérdésekről szóló törvény módosítja a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvényt is. A változás az érintésmentes kézbesítéshez hasonló, azaz egyszerűbb kézbesítési eljárásról rendelkezik.
Az elmúlt két év gyakorlatához hasonlóan a belföldi, ajánlott levelet (ún. rögzített ajánlott levelet) a posta munkatársai a levélszekrénybe kézbesítik. Ha nincs postaláda, vagy nem biztonságos az ajánlott levél elhelyezése, akkor a postás a megszokott módon értesítőt hagy hátra, amelyen feltünteti, mely postán vehető át a küldemény.
A postán az értesítővel, vagy annak hiányában az azonos címre szóló lakcímkártya bemutatásával vehető át a küldemény.
A tértivevényes levelek, a hivatalos iratok és a nemzetközi könyvelt levélküldemények, illetve belföldi és nemzetközi csomagok átvétele személyes kézbesítéssel történik továbbra is.
Abban sincs változás, hogy ezekben az esetekben szükség van a személyazonosság vagy az átvételi jogosultság igazolására. Tehát a postás a küldemény átadásakor rögzíti az átvevő személy fényképes személyazonosító okmányának betűjelét és számát, a nevét és ha szükséges az átvételi jogcímet. Az új szabály szerint az átvételnél az ügyfél aláírására azonban nincs szükség.
Az utalványok esetében marad a megszokott kézbesítési mód, vagyis azok átvételét, minden esetben aláírással kell igazolnia a címzettnek.
A tapasztalatok szerint az érintésmentes kézbesítés jelentős könnyebbséget eredményez az ügyfél számára, hiszen akkor is megkapja a küldeményét a postaládájába, ha a kézbesítéskor nem tartózkodik otthon, így nem kell a postára fáradnia.
A Magyar Post Zrt. továbbra is vizsgálja, hogy milyen módon teheti ügyfélbarátabbá a posta működését és miként javíthatja szolgáltatásai színvonalát a jövőben.