Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Megszenvedi a koronavírus hatásait az Adidas és a Puma

Hírek2020. márc. 13.Növekedés.hu

A német sportruhagyártó nagyvállalatok, az Adidas és a Puma figyelmeztettek: kínai eladásaik a koronavírus miatt nagymértékben visszaestek, olvasható a reuters.com hírportálon. Bár vannak korai jelei a javulásnak, a hatás továbbterjedt az egyéb piacokra is.

Az Adidas és a Puma részvényeinek árfolyama, amely már az elmúlt néhány hétben is veszített értékéből, további 6,3, illetve 3,8 százalékkal esett. Az Adidas-papírok éves mélypontjukra süllyedtek.

Az Adidas közölte: első negyedéves forgalma Kínában várhatóan akár 1 milliárd euróval, üzemi eredménye pedig 400-500 millió euróval csökken.

A vírus hatása súlyosabb, mint amitől tartani lehetett

írta a Jefferies elemzője, James Grzinic.

A Puma közölte: bár érkeznek bátorító jelek Kínából, nem remélhető, hogy üzletvitele hamarosan visszatérne a normális kerékvágásba. Túllép a 2020 évre adott, februári tájékoztatóján, amelyben úgy értékelte, hogy a válság gyorsan elmúlik.

Figyelembe véve a kínai helyzet tartós jellegét, a többi ázsiai országra gyakorolt kedvezőtlen hatását és a járvány európai és amerikai megjelenését, sajnos meg kell állapítanunk, hogy a piac gyors kilábalására nincs esély
fogalmazott a Puma közleménye.

Az Adidas és a Puma forgalmának közel harmadát Ázsiában bonyolítja, ahol az elmúlt években a sportcikkek piaca a legdinamikusabban növekedett. A térség egyben a fő beszerzési csomópont is, hiszen mindkét vállalat fő termékeinek zöme Kínában készül.

Az Adidas a múlt hónapban figyelmeztetett: Kína szárazföldi területén forgalma a január 25.-én kezdődött kínai Hold Új Év óta éves szinten körülbelül 85 százalékkal csökkent.

Most azt közölte, hogy Kínában már az üzleti tevékenység „enyhe javulásának” jeleit tapasztalja, de a forgalom ezekben a napokban esik vissza Japánban és Dél-Koreában. A többi országra gyakorolt hatás még bizonytalan.

A Puma szerint az ázsiai piacokon, így Szingapúrban, Malajziában, Japánban és Dél-Koreában, ahol a kínai turisták gyakran bevásárolnak, az eladások nagymértékben csökkentek. Az üzletek forgalma Európaszerte számottevően elmaradt a tervezettől.

Februárban az Adidas lemondta kínai nagykereskedő partnereinek szánt valamennyi kiszállítását és közölte: 2020 hátralevő időszakában saját csatornáin keresztül tervezi levezetni fölösleges készleteit.

A Kínában működő legtöbb Adidas-gyár a beszállítói láncok problémái ellenére ismét működik, a vállalat beszerzési tevékenysége eddig világszerte akadálytalan volt.

Újra folyamatos a Puma kínai üzemeinek tevékenysége is. Néhány kisebb késedelmet leszámítva a logisztikai rendszer normálisan működik.

Az Adidas az egész évre eladásainak 6-8 százalékos növelését és az üzemeltetési haszonkulcs mértékének 10.5-11,8 százalék közötti szintre emelését tervezte. Ezek a számok a koronavírus hatásaival nem számoltak.

A negyedik negyedéves eladások, amelyek a koronavírus megjelenése előtti időszakban valósultak meg, 10 százalékkal, 5,84 milliárd euróra emelkedtek, a működési eredmény pedig 245 millió eurót tett ki. Mindkét szám elmaradt az elemzők által várt értéktől.

A forgalom Kínában 18, Észak-Amerikában 10, Európában pedig 14 százalékkal nőtt.