Mindenképp a Nike győz a foci vébén

Hírek2018. júl 12.Növekedés.hu

Az amerikai sportszergyártó focihoz kapcsolódó bevételei az idei pénzügyi évben várhatóan meghaladják a 2 milliárd dollárt. Németország korán búcsúzott, így vele együtt az Adidas is vesztett. Az amerikai gyártó mezében játszik Brazília, Franciaország és Anglia, valamint Horvátország is. A brazilok már kiestek, Franciaország és Horvátország döntőt játszik. A Nike-nak ez tiszta nyereség. Az Adidas az európai profi klub-ligákban, valamint az amerikai fociligában dominál, nagy ellenfele, a Nike viszont a vébé számára szerencsés alakulása révén a válogatottak piacán arat. Egy labdarúgó világbajnokság olyan horderejű esemény, amely az adott évben mindent visz a sportágban. A sportruházat gyártók általában egy ilyen nagy esemény előtt adják el a csapatokhoz kapcsolódó ajándéktárgyak zömét: mezeket, cipőket, nadrágokat, sálakat, sapkákat. Egy csapat sikere a vébén azonban olyan horderejű, hogy a viadal után is megdobja az eladásokat. Így az, hogy a vébé legjobb négy csapata között három Nike mezben játszik – játszott, jótékonyan hat majd az eladásokra. A belgák Adidasban feszítettek, így azért a német gyártónak is jutott valami. A 2014-es brazil vébén volt az első, amelyen több csapat játszott Nike mezben, mint Adidasban. A német cég az idén megpróbált visszavágni: a 32 résztvevőből 12-en fociztak három csíkos felsőben. Köztük olyan esélyesek, mint Németország, Spanyolország, valamint a házigazda oroszok.

Gyorsan beütött azonban a krach: Németország, a 2014-es világbajnok már a csoportkörből kiesett. Az Adidas részvényeinek árfolyama a meccs utáni napon 2,4 százalékkal zuhant.
A német csapat kiesése nehezen felmérhető veszteség - a sportszergyártó számára is. 2014-ben az Adidas 9 millió csapatmezt adott el, ennek nagyjából egyharmada német válogatott trikó volt. A mezek 10 százalékát a világbajnoki győzelem után vették meg. A németek kiesése után fájó vereség volt az Adidas mezben leszereplő Argentína kiesése, valamint az is, hogy a három csíkos mezben játszó Mexikót a Nike logós brazilok verték ki. A vébéhez kapcsolódó sportruházat eladások másik nagy tételei a cipők. Itt azonban a mezekkel ellentétben főleg egyéni szponzorációkról van szó. A Nike vébé előtti becslése szerint az Oroszországban pályára lépő labdarúgók 60 százaléka az ő cipőiben szántja fel a gyepet. A vébé június 14-iki kezdete óta a Nike részvényeinek árfolyama 3 százalékkal erősödött. Az Adidas 5 százalékkal gyengült.

SIKERSZTORIK
Mit tennének a milliárdosok, ha mindenüket elvesztenék?
Bill Gates és Warren Buffett, akik egyébként hosszú ideje jó barátok, megosztották gondolataikat arról, mit tennének, ha mindenüket elvesztenék és a nulláról kellene felépíteniük az életüket.
Siker2018. ápr 28.
Vagyonokat keresnek a topmenedzserek, de milyen áron?
Ez a munka hatalmas nyomással jár – ezt pedig a magánéletüket viseli meg.
Siker2018. dec 6.
Hogyan szerezte mesés vagyonát a Rockefeller család?
Mohó, pénzéhes kapitalista vagy egy üzleti zseni, aki a semmiből építette fel magát? Rockefeller nem volt jó képességű gyerek mégis a világ leggazdagabb embere lett – miközben egy valamire mindig kínosan ügyelt.
Siker2018. júl 29.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem figyelünk eléggé a beszélgető partnerünkre.
Siker2018. nov 30.
40 éves nőként hozott létre dollármilliárdos vállalkozást
Therese Tucker feláldozta nyugdíjkori megtakarításait, hitelkártyái teljes keretét és felvett lakására egy második jelzáloghitelt is. Súlyos kockázatot vállalt, de bejött.
Siker2019. jan 11.
Egy fiatal srác 100 millió fontos sportruházati márkát rakott össze Nagy-Britanniában
Nehéz elképzelni, hogy az alapításkor 19 éves Ben Francis-nak honnan volt ideje és energiája létrehozni és vezetni a Gymshark-ot.
Siker2018. okt 18.