Nehezen váltanak bankot a magyarok

Hírek2022. okt. 8.Növekedés.hu

Ali nőtt jelentősen a bankot váltó ügyfelek száma az utóbbi időszakban, noha ma már jóval egyszerűbb a folyamat - derül ki a Világgazdaság összefoglalójából.

A jegybank legfrissebb statisztikái szerint az első fél év végén nagyjából 10,6 millió bankszámlát vezettek Magyarországon, ezek zöme magánszemélyekhez kapcsolódott. A magyarok nehezen váltanak bankot, a legtöbb esetben nyomós ok, az elégedetlenség vagy egy új élethelyzet – például hitel felvétele – kell a változáshoz - olvasható a VG.hu összeállításában.

A pénzügyi szolgáltatók tapasztalatai szerint a bankváltás azzal együtt sem vált sokkal gyakoribbá, hogy az elmúlt években jóval egyszerűbbé vált a folyamat, és minimális a járulékos adminisztrációs teher.

A szolgáltatók nagyobb részénél már adott az online számlanyitás lehetősége, és működik az „egyablakos” ügyintézés is, amikor az ügyfél csak megnyitja a számlát a kiválasztott szolgáltatónál, és felhatalmazza arra, hogy minden további teendőt – például az állandó átutalási vagy beszedési megbízások áthozatalát – önállóan intézze. 

A lap által megkérdezett pénzügyi szolgáltatók szerint ugyan egyre népszerűbb az online bankszámlanyitás, az ügyfelek többsége még mindig a személyes ügyintézést preferálja ennél a műveletnél.A CIB Banknál a számlanyitásoknak már megközelítőleg a negyede történik az online folyamat keretein belül.

A Magyar Bankholdingnál is évről évre emelkedik az online számlanyitási arány, de az ügyfelek nagy része még mindig a bankfiókok ügyfélszolgálatait részesíti előnyben.

Az OTP Bank tapasztalata is az, hogy az ügyfelek többsége még mindig előtérbe helyezi a személyes tanácsadás igénybevételét számlanyitáskor.

Az új bank kiválasztását persze ma már nagyban megkönnyítik a különböző bankszámlaválasztó programok, ám ezek is csak akkor tudnak hatékony segítséget nyújtani, ha tudjuk, mit is akarunk, vagyis fel tudjuk mérni, hogy nagyjából mit is várunk el az új számlától.

Ehhez ismerni kell például a költési, készpénzhasználati szokásainkat éppúgy, mint az elektronikus banki szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásainkat.

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint egyébként az utóbbi években nem történtek drámai mozgások az itthon vezetett bankszámlák számában és összetételében.