Ön vásárolt már online úgy, hogy hangosan megrendelte az árut? - Hamarosan így fog
HírekA párbeszéd-alapú vásárlás során a felhasználó hangjával, vagy egy chat-felület segítségével választ és fizet. Mivel napjainkban egyre inkább a hangalapú kommunikáció válik meghatározóvá, ezért a párbeszéd-alapú kereskedelem területén is gyors és alapvető átalakulás várható – áll a Mastercard és a Future Agenda közös kutatásában. Az Európai Unióban minden ötödik válaszadó vásárolt már szöveg - vagy hangasszisztens segítségével (21% vásárolt, 16% fizetett, 7% banki szolgáltatást használt) Az amerikai fogyasztók 87 százaléka tudatában van annak, hogy vásárlásai során hang- és szövegkezelő felülettel kommunikál, 66 százalékuk pedig már használt ilyen szolgáltatásokat korábban. A kutatás arra is rámutatott, hogy sok fogyasztó aggódik a hangalapú vásárlás általános biztonsága miatt, különösen az e-kereskedelemben. Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a fogyasztók elsősorban azért szakítják meg a vásárlást, mert hiányolják a szemmel látható védelmet. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, a piaci szereplők összefogása, a szolgáltatások könnyű és biztonságos használata a legfontosabb lépés. A tanulmány kapcsán Ann Cairns, a Mastercard alelnöke így fogalmazott: "A hangtechnológia gyors fejlődése és terjedése képes megváltoztatni életünket és vásárlási szokásainkat. Ha megfelelően bánunk vele, a hang használata hozzásegít a gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb vásárláshoz.” Az OC & C stratégiai tanácsadói szerint 2022-ig az amerikaiak 40 milliárd dollárt (az összes internetes költés 6 százalékát) költenek majd el a hangalapú kereskedelemben. Az Egyesült Királyságban 2022-re a hangalapú vásárlások összértéke elérheti az 5 milliárd dollárt - az összes internetes költés 3 százalékát. A teljes tanulmány az alábbi linken érhető el: https://mstr.cd/2LlZXut