Összeomlottak a Gucci eladásai
HírekSzerdán bejelentették, hogy a Gucci eladásai várhatóan 20 százalékkal zuhannak az első negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest. A márkát birtokló Kering részvénye 14 százalékkal zuhant, de még a Louis Vuitton is csökkent a hírre 2 százalékot.
A luxustermékeket gyártő Kering csoport részvényei 14 százalékkal zuhantak azt követően, hogy a cég figyelmeztetett: a Gucci eladásai 20 százalékkal esnek vissza a megyedév során az eddigi adatok szerint, elsősorban az ázsiai piacok, különösen Kína gyengélkedése miatt.
Az egész Kering csoport árbevétele így 10 százalékkal csökken, szemben más luxusmárkákkal, mint a Louis Vuitton vagy a Hermes, akik eddig nem jelezték, hogy bármi gond lenne.Mindazonáltal az eddig évek óta remekül teljesítő iparág más részvényeit is adni kezdték: a Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), amely Európa második legnagyobb cége a dán Novo Nordisk mögött, fő tulajdonosa pedig a világ legggazdagabb embere, 2 százalékkal gyengült.
A Hermes is 2 százalék fölötti eséssel nyitott, de a veszteség nagy részét ledolgozta napközben, a Christian Dior viszont ugyancsak 2 százalék mínuszban állt szerdán kora délután.
A Gucci 2021-ben még a Kering gyöngyszeme volt erős eladásokkal, azóta azonban már általános visszaesés mutatkozik, mivel a vásárlók átpártoltak az olcsóbb, de ugyancsak jónevű márkákhoz.
Kínában, amely a luxusmárkák nagy reménysége volt, különösen erős a hatás, hisz az ország gazdasági válságot él át, a kereslet visszaesett, a vásárlók óvatosak lettek.A Kering április végén fogja közzétenni első negyedéves eredményét, a mai bejelentés egy klasszikus "profit warning", azaz figyelmeztetés volt, amit rendszerint azért tesznek, hogy a gyengébb eredmény ne érje majd váratlanul a részvényeseket.