Pörög az "átveréses" infláció egész Európában
HírekMost a francia hatóságok csapnak le a termékek súlyát csökkentő, de az eladási árat megtartó vállalatokra.
Új jogszabály előírja július 1-jétől Franciaországban a közepes és nagy szupermarketek számára, hogy egyértelműen tájékoztassák a vásárlókat az úgynevezett „zsugorodó” termékekre - írja a Le Monde.
A francia kormány április 19-én jelentett be az új törvényt, amely megköveteli az üzletektől, hogy tájékoztassák a vásárlókat, ha egy termék tömege kisebb lesz, az ára ugyanakkor változatlan marad. Ezt nevezik zsugorflációnak, vagy árszint megtartása melletti termék-tömegcsökkentésnek.
A fogyasztóknak meg kell érteniük a termékek valódi árváltozását, amikor méretük megváltozik
- mondta Bruno Le Maire, pénzügyminiszter, aki "átverésnek" nevezte a jelenséget.
A fogyasztóvédelmi szervezetek üdvözölték az új szabályt, melynek értelmében a terméken történt bármilyen változtatást követően két hónapig jelzésként kell megjelennie a boltok polcain.
Az elmúlt hónapokban számos országban kiemelt figyelmet kapott az a jelenség, miszerint bizonyos termékek árának változatlanságával vagy akár emelkedésével párhuzamosan, a termék kiszerelési mennyisége csökken.
Ezen megtévesztő gyakorlat azt eredményezheti, hogy a fogyasztók a megvásárolt termékekből a korábbiaknál kevesebbet kapnak a pénzükért.
A minisztérium ismertette: a tájékoztatási kötelezettség – főszabály szerint – a csökkentett kiszerelésű termék forgalmazásának megkezdésétől számított két hónapig áll fenn.
Tájékoztatási kötelezettségüknek a kereskedők akkor tesznek eleget, ha üzleteik bejáratánál jól látható módon elhelyezik a jogszabályban meghatározott méretű és szövegű információs táblát, valamint a kiszerelés csökkentését közvetlenül a termék mellett is jelölik.