Újabb külföldi piacokra lépett be az MVM Partner Zrt.
HírekTíz éve megkezdett terjeszkedési stratégiájának részeként idén a belga, a holland és a görög villamosenergia-piacokra is belépett az MVM Partner Zrt. A társaság nemzetközi jelenléte így már 20 európai országára terjed ki, éves kereskedési forgalmának közel 40 százaléka Magyarországon kívüli piacokról származik.
Az európai piaci integráció, az időjárástól függően termelő megújuló energiaforrások terjedése, illetve az éghajlatváltozás hatásai miatt egyre nagyobb a jelentősége a villamosenergia-kereskedelmi vállalatok körében a kiterjedt piaci jelenlétnek.
Nem véletlen, hogy az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedője, az MVM Partner Zrt. Magyarországon kívül már 19 ország villamosenergia-piacán van jelen.
Mint ahogy az sem, hogy a vállalat évi több mint 122 terawattóra (TWh) forgalma 2020-ban már közel negyven százalékban az ilyen, hazánkon kívüli árampiacokról származott.
Az MVM Partner regionális terjeszkedése 2011-ben indult, ekkor, mintegy négy év alatt magyarországi pozíciói erősítése és diverzifikálása érdekében elsősorban az összeurópai referenciapiacként funkcionáló Németországot, továbbá a kelet-közép-európai szomszédos országokat célozta meg.
A társaság 2015-re már a francia, cseh, lengyel, bolgár és észak-macedón piacokat is elérte, és így az első terjeszkedési hullám végére már több mint évi 14 TWh-át kereskedett le Magyarországon kívül.
Az MVM Partner Zrt. regionális jelenléte (Fotó: MVM Partner Zrt.)
A nagykereskedő jelenleg is tartó, második piacbővítési hulláma 2018-ban kezdődött, az elmúlt három év építkezésének eredményeként a társaság az olasz, a svájci, a montenegrói és a spanyol piacokon is megjelent. A terjeszkedés idén Belgiummal, Hollandiával és Görögországgal folytatódott.
A vállalat így jelenleg – Magyarországgal együtt – 20 európai ország villamosenergia-piacán és 11 villamosenergia-tőzsdén van jelen.
Az MVM Partner nemzetközi piacokon kereskedett volumene 2020-ban meghaladta a 47 TWh-át, tovább növelve ezzel a nemzetközi tevékenységek szerepét a társaság pénzügyi eredménytermelő képességében.
A villamos energia árának alakulásában egyre inkább meghatározó tényezőként jelenik meg az éghajlatváltozás, hiszen ennek hatására mind a fogyasztás, mind a megújuló alapú energiatermelés a korábbiaktól eltérően alakul. Európa-szerte óriási különbségek alakulhatnak ki a megújuló kapacitások kihasználtságában, ami komoly üzleti lehetőséget nyújt a kiterjedt piaci jelenléttel és megfelelő piaci ismeretekkel rendelkező kereskedőtársaságok számára.
Az MVM Partner nemzetközi terjeszkedésének második hulláma során felértékelődtek az egyes országok közötti időszakos áreltérésekből fakadó üzleti lehetőségek, amiben egyre inkább meghatározó tényezők a megújuló energiák terjedése és az éghajlatváltozás. Az ezekből adódó árkockázatok kezeléséhez, valamint az üzleti lehetőségek kihasználásához fontos, hogy egy kereskedő jelen legyen az időjárás és fizikai áramlások szempontjából meghatározó piacokon
– mondta Hazlach András, az MVM Partner Zrt. proprietary kereskedelmi igazgatója.
A nemzetközi piacokon való megjelenés egyúttal magával hozta a villamosenergia-nagykereskedő csapatának nemzetközivé válását is. A magyar szakemberek mellett ma már romániai, szerbiai és görög származású kollegák erősítik a társaság tevékenységét. A nemzetközi hátterű csapat az üzleti hírszerzési képességek fejlődése által nagymértékben hozzájárul a társaság piaci ismereteinek mélyítéséhez. (X)