Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Újabb rekord dőlt meg a Szinglik Napján

Hírek2019. nov. 12.Növekedés.hu

Idén újabb rekordon döntött a 11.11, vagyis a Szinglik Napja: több mint 38 milliárd dollárt költöttek el a vásárlók az Alibaba akciós napján, ami a magyar egész éves GDP negyede.

A világ egyik legjelentősebb kereskedelmi napjává nőtte ki magát a Szinglik napja, amely szinte minden évben megdönti korábbi rekordját. Az idei 24 órás akciót egy óriásgála nyitotta meg, ahol fellépett a népszerű énekesnő, Taylor Swift is. A mostani az első Szinglik napja az Alibaba-alapító Jack Ma távozása óta, akinek az utódja Daniel Zhang lett.

A BBC adatai alapján az nap első 16,5 órájában a vállalat már több mint 210 milliárd jüan (azaz több mint 30,8 milliárd dollár) értékű eladásokat jegyzett, a 24 óra teljes mérlege 38 milliárd dollár - írta a Reuters.

A Szinglik napja még 2009-ben indult, mindössze 27 kereskedő részvételével, idén már több mint 200 000 márka vesz részt a hatalmas megmozdulásban.

A Szinglik napját azért tartják 11.11-én, mert az egyes szám az egyedülállókat szimbolizálja Kínában. A felmérések szerint az online akciós napon nagyobb forgalmat bonyolítanak le, mint az Egyesült Államokban a Black Friday és a Cyber Monday akciós napokon összesen. A 24 órás vásárlási-láz tavaly összesen 30,8 milliárd dollárt hozott. Ezt az összeget idén már az első 16 órában elérték.

Az Alibaba adatai szerint a rendelések kiszállításának gyorsasága az évek során sokat fejlődött: míg 2013-ban 9 nap alatt szállítottak ki 1 milliárd csomagot, addig tavaly már körülbelül 2,5 nap alatt megkapta a rendelt árut az összes vásárló.

További érdekesség, hogy az egy milliárd jüan (43 milliárd forint) bevételt

  • 2013-ban 6 perc 7 másodperc alatt,
  • 2014-ben 3 perc alatt,
  • 2015-ben 1 perc 12 másodperc alatt,
  • 2016-ban 52 másodperc alatt,
  • 2017-ben 28 másodperc alatt,
  • 2018-ban 21 másodperc alatt

érte el a vállalat.

A legtöbb vásárló az Alipay-en keresztül fizet, amely az Alibaba saját mobilfizetési platformja. A legnépszerűbb termékek közé tartoznak például a ruhák és a bőrápolási termékek is.