Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Válság van, de a Pandora ékszereket vesszük

Hírek2020. nov. 18.Növekedés.hu

A járvány és a lezárások okozta bizonytalanság ellenére általában hosszú sorok állnak a Pandora üzletek előtt. Jó hír, hogy a világ legnagyobb ékszergyártójának számító dán Pandora a koronavírus-járvány ellenére sem tervezi több ezer üzlete közül egyiknek sem a végleges bezárását.

A tavaszi lezárások idején a cég világszerte megtalálható 2700 üzletének 80 százalékát bezárták. A Pandora azonban teljes fizetést adott ekkor is az alkalmazottaknak, még annak a 28 ezer dolgozónak is, akik nem tudtak emiatt dolgozni. Alekszandr Lacik, a cég vezérigazgatója büszke erre, és azt mondta, utóbbi nagyon jó döntés volt az üzlet számára, továbbá így volt etikus – írja a BBC.

Lacik úgy véli, novemberben az áruházak 18 százalékát várhatóan bezárják, ahogy a koronavírus második hulláma végigsöpör Európán. Ez valószínűleg negatív hatással lesz az eladási számokra a karácsonyi időszak előtt, amely hagyományosan az év egyik legforgalmasabb időszaka.

Ugyanakkor elmondása szerint a cég azt is „kibírja”, ha az eladások hirtelen nagy csökkenésbe kezdenek.

A Pandora üzletek "hihetetlenül jövedelmezőek", és Lacik szerint végleg egyik fizikai üzletüket sem fogják bezárni. Akár gyűrű, karkötő vagy fülbevaló vásárlásáról van szó, az ügyfelek élőben szeretnék megnézni, megfogni a terméket.

Fotó: pandora.net

A Pandora átlagosan másodpercenként három ékszert ad el. Talán legismertebb termékük a karkötőjük, amit a vásárlók személyre tudnak szabni a rácsatolható kiegészítőkkel.

A vezérigazgató szerint a közelmúltban folytatott együttműködések az olyan márkákkal, mint a Harry Potter és a Star Wars, határozottan növelte az ékszerek vonzerejét, de nem ezek fogják a Pandora keménymagját alkotni.

Mint sok más vállalatnál, az online értékesítés náluk is hatalmas növekedést mutatott, majdnem megduplázódott: a szeptembert megelőző három hónap alatt 89 százalékkal nőtt, és a cég 648 millió dolláros árbevételének 21 százalékát tette ki.

A vezérigazgató szerint az online térben való növekedés ellenére a fizikai kiskereskedelem továbbra is az ipar meghatározó része lesz.