Végveszélyben a Lauda Air
HírekA Lauda légitársaság 30 darab A320 repülőgépéből 15 a bécsi bázison parkol, amelyet szintén megszüntethetnek. A többi telephely Stuttgartban, Düsszeldorfban és Palma-n megmaradhat, mondta Michael O’Leary.
A vezérigazgató már május elején figyelmeztetett arra, hogy a bécsi telephelyet bezárhatják és a Lauda-gépeket Ryanair repülőkkel helyettesítetik, amennyiben az osztrák leányvállalat alkalmazottjai nem fogadják el szerződéseik módosítását és fizetéseik csökkentését. Michael O’Leary nem számít arra, hogy a szakszervezetek beleegyeznek a javasolt átalakítási programba.
Ha be kell zárnunk a Lauda-t, a Ryanair színeiben térünk vissza: nagyobbak és agresszívebbek leszünk, mint amilyen a Lauda valaha is volt
mondta Michael O’Leary.
A Ryanair a márciusban zárult 2019/20 üzleti évet egy milliárd euró adózás utáni eredménnyel fejezte be. Összesen 148,6 millió utast szállított, 4 százalékkal többet, mint az előző esztendőben. Bevételei 10 százalékkal, 8,5 milliárd euróra emelkedtek.
A vállalat Igazgatósága a koronavírus-járvány bizonytalanságai miatt nem kívánt előrejelzést adni a jelenlegi évre, az április-júniusi időszak veszteségét azonban a leállások miatt 200 millió euróra becsüli.
Európa legnagyobb fapados légitársasága a korábbiakban csak 100 millió eurót valamelyest meghaladó veszteségre számított. Az utasok száma a jelenlegi várakozásaik szerint nem éri el a 80 millió főt, ami alig több, mint fele az eredetileg tervezett 154 milliós létszámnak.
Michael O'Leary úgy véli, hogy még az utazási szezon csúcsán, a nyári, július és szeptember közötti időszakban sem tudják elkerülni a veszteséges működést. A visszaeső forgalom leszorítja a jegyárakat is, a forgalom azonban az első negyedévhez képest javulhat.