Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Veszik a Rolls-Royce-t, mint a cukrot

Hírek2018. jún. 13.Növekedés.hu

Nagy döntést hozott meg a világ talán legpatinásabb luxusautó gyártója a Rolls-Royce. Látva a városi terepjárók (SUV) iránt globálisan mutatkozó keresletet elhatározta, hogy maga is piacra lép egy ilyen termékkel. Az első nap eladtak hat darabot a 85 millió forintos járgányból. A csaknem 310 ezer dollárba,  (kb. 85 millió forint) kerülő járgányból az első nap már hatot el is adtak. Ez nem rossz egy olyan márkánál, amelynek összes modelljéből egy tavaly csupán 3300 darabot étékesítenek. Az amerikai piacon a BMW csoporthoz tartozó Rolls eladásainak 10 százaléka Kanadában valósul meg. A kanadai gazdagok az amerikai vagyonosok 6 százalékát képviselik, vagyis a Rolls felülreprezentált a kanadai piacon. Ezen belül is a 2,4 millió lakosú Vancouver viszi a prímet: minden tizedik Kanadában eladott Rollsot itt veszik meg. A Rolls Royce szerint a fellendülés csak most kezdődik, az eladások további felfutására számítanak. A vevőkör: gazdag milliomosfeleségek, szupergazdag bevándorlók és a milleneumi generáció szintén nem szegény tagjai. “A kanadai piac erőteljesen bővül, 2-3 évvel ezelőtt kezdődött a fellendülés, a piac az egyik rekordot a másik után dönti meg” - nyilatkozta a Bloombergnek Torsten Muller-Otvos, a BMW egyik igazgatója. A cég részéről tudatos marketingpolitika volt, hogy megcélozzák a fiatalabb közönséget, tágítsák az imázst, amely korábban csak tiszteletre méltó úriembereket láttatott egyenruhás sofőrökkel egy Rollsban. A 2010-ben indított kampány során többféle modellt is piacra dobtak, átalakították, divatosabbá tették a hagyományos formaterveket. Így a 114 éves márka újra a fiatal milliárdosok egyik kedvence lett. A cég ügyesen használta ki, hogy a Rolls egyben popkulturális márkanév is. Az új vásárlóközönség már az a generáció, amely a globalizált világban gazdagodott meg. Például Ázsiában született, egy amerikai egyetemre járt és Kanadában működteti vállalkozását. Kanada amúgy is divatba jött a szupergazdagok körében. Az ott élő ázsiai elit létszáma gyorsan növekszik. 2016-ban 357 ezer kanadai csatlakozott a globális szupergazdag elithez, 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban - derül ki a Capgemini nemrég publikált tanulmányából. (A felmérés a legalább egymillió dollár befektethető eszközzel rendelkező magánszemélyekre vonatkozik.) A kutatás szerint a szupergazdagok (30 millió dollár fölötti vagyon) körében Kanada a legkedveltebb letelepedési célpont, különösen így van ez az Ázsiában születettek körében. Vancouverben a Rolls tulajdonosok 70 százaléka ázsiai származású és 30 év körüli életkorú. Az egyik helyi autókereskedő szerint van olyan ügyfele, akinek 14 Rolls van a tulajdonában. A kereskedő beszámolt arról, hogy ügyfelei között 40 százalék a nők aránya. Globálisan a Rolls-Royce esetében csupán 15 százalék ez az arány. A nemrég bemutatott Rolls SUV épít is erre a közönségre, szakítva a hagyományokkal belső tere könnyen átalakítható. Így lehet vele reggel a gyereket iskolába vinni, aztán este meg elmenni az operába.