Wizz Air: megvannak az Ukrajnában rekedt gépek
HírekA diszkont-légitársaság már most a koronavírus előtti teljesítményének 140 százalékán pörög. Közben Máltán alapított új légitársaságot. A Wizz Air Malta elnevezésű leányvállalat az engedélyek kiadásának függvényében októberben kezdheti meg működését máltai lajstromozású repülőgépekkel. A Trend FM Nap vendége műsorában Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója beszélt arról is, hogy az orosz-ukrán háború csak a konfliktus első két hetében vetette vissza a polgári repülést, és kiemelkedő nyári utasforgalomra számít.
A Trend FM Nap vendége műsorának elején Váradi József megerősítette, hogy az a 4 repülőgép, amelyek a háború kirobbanásakor Ukrajnában ragadtak, még mindig ott vannak és sértetlenek.
Három gépünk van Kijevben, egy pedig Lvivben. Figyeljük őket. Némi karbantartás után újra repülőképesek lehetnek, de egyelőre nem tartunk ott, hogy kihozzuk őket. Várjuk, hogy mikor lesz erre lehetőség, de nem akarunk kockáztatni
– kommentálta a háborús helyzet őket érintő részét a Wizz Air vezérigazgatója.
Az orosz-ukrán háború két hétig vetette vissza a légiközlekedést, utána viszont újra visszatért a repülési kedv. Az orosz és az ukrán piac viszont a háborús helyzet miatt egyelőre teljes mértékben kiesett a vállalat számára is. Ezzel kapcsolatban Váradi József úgy nyilatkozott, hogy
ha normalizálódik a helyzet, akkor szívesen visszatérnének erre a két piacra.
A diszkont-légitársaság vezetője arra számít, hogy két szűk COVID-esztendő után a légiközlekedés idén újra talpra áll majd.
A Wizz Air már jóval meghaladja a koronavírus előtti teljesítményszintjét, és még nagyobb teljesítményugrást várnak nyárra.
Pár éven belül már 300, hosszabb távon pedig 500 repülőgépből álló flottával repülne a vállalat, amely a legújabb Airbus típusokkal már 7-8 órás légijáratokat is tervez.