Bloomberg: Megvenné az Wizz Air az EasyJetet, de nem adják
HírekVételi ajánlat érkezett a gondokkal küszködő EasyJet brit légitársaságra, de azt egyhangúlag visszautasította a fapados légitársaság vezetősége. Bár a társaság nem nevezte meg az ajánlattevőt, a Bloomberg értesülése szerint a Wizz Airről lehet szó.
Az ajánlat arról szólt, hogy a fapados légitársaság részvényeit meghatározott arányban átváltották volna az ajánlattevő papírjaira. A cég vezetése azonban előnytelennek tartotta az átváltási arányt, s ezért visszautasította az ajánlatot - olvasható a portálon.
Az EasyJet nehezen vészelte át a koronavírus-járványt, hiszen az utazások számának drasztikus csökkenése miatt kieső bevétel következtében már korábban 5,5 milliárd fontos tőkeemelésre került sor, most pedig hasonló célból 1,2 milliárd fontos tőkeemelésre készülnek.
A befektetők nem voltak különösebben lelkesek a hír hallatán, különösen hogy a cég részvényei a hírt követően zuhanásnak indultak, és értéküknek több mint tíz százalékát elveszítették.
A legfőbb részvényes, aki egyben a cég alapítója, Stelios Haji-Ioannou már korábban is kritizálta a cégvezetést a gépvásárlások és a koronavírus-válság kezelése miatt. Haji-Ioannou most hajlandó lenne eladni a lutoni székhelyű társaságban lévő 25 százalékos részesedését, ha megfelelő ajánlatot kapna.
Az EasyJet hálózata és ügyfélköre a Wizz Air alacsony költséggel menedzselt működése nagyszerű kombináció lenne. A tranzakció mindenesetre felrázná az európai piacot
– elemezte az ajánlatot Daniel Roeska, a Sanford C. Bernstein elemzője.
A két légitársaság ellenkező ívű pályát futott be a koronavírus-járvány következtében. A járvány előtt az EasyJet háromszor akkora bevételt realizált, mint a Wizz Air, azonban ki volt, ki van téve az érett nyugat-európai piac covid válságra adott válaszának, ami korlátozta növekedését. Ezzel szemben a kisebb méretű Wizz Air leginkább a kelet-európai piacon működik, ahol a feltörekvő középosztályt kevéssé tépázta meg a válság.
Az EasyJet erőre kapását az is nehezítette, hogy az Egyesült Királyságban hosszabb ideig tartottak a lezárások, miközben a Wizz Air a kontinentális Európában már javában repülhetett.
Jól érzékelteti az eltérő üzleti pályát, hogy amíg az EasyJet még most nehézségekkel küszködik, a Wizz Air júliusban bejelentette, hogy felturbózta az Airbus géprendelését.
A Reuters értesülése szerint a magyar fapados légitársaság legkevesebb száz géppel emelte korábbi rendelését.