3 recesszióálló készség, amelyek jó eséllyel segítenek megtartani a munkánk

HR2022. aug. 29.B.F.

A közgazdászok szerint van három olyan recesszióálló készség, amelyekre még visszaesés idején is nagy szükség lehet.

A rekordmagas infláció és a sorozatos elbocsátások miatt például az Egyesült Államokban dolgozók közül egyre többen aggódnak munkahelyük biztonsága miatt.

Az Insight Global felmérése szerint

az amerikaiak 78 százaléka aggódik amiatt, hogy elveszíti állását egy esetlegesen közelgő recesszió során.

Világos, hogy jelenleg gazdasági lassulásban vagyunk

– mondta Kory Kantenga, a LinkedIn vezető közgazdásza.

Még ha a gazdasági növekedés „csak” lassul, de nem jön recesszió, ez a környezet még így is nagyon káros lehet a munkavállalóknak és az álláskeresőknek

– tette hozzá.

Ha tisztában vagyunk azzal, milyen készségekre van igény gazdasági visszaesés idején, az segíthet versenyképesnek maradni egy ingadozó piacon

– mondta Julia Pollak, a ZipRecruiter vezető közgazdásza.

A CNBC összegyűjtötte, a közgazdászok szerint melyek a leginkább recesszióbiztos készségek.

Rugalmasság

Minden recesszió másképp néz ki – például a 2009-es „nagy recesszió” idején sokan, akik elvesztették állásukat a technológia vagy pénzügy területén, azok a vendéglátás és kiskereskedelem felé fordultak, jegyzik meg közgazdászok. A 2020-as Covid-19 okozta visszaesés idején azonban sokkal kevesebb lehetőség volt a karantén miatt.

Minden alkalommal, amikor recesszió üt be, a B-tervek is megváltoznak, éppen ezért a rugalmasság kulcsfontosságú készség. Fontos, hogy képesek legyünk „a bizonytalanság idején is jól dolgozni” – mondják a szakértők.

Az elmúlt két évhez hasonlóan a belátható jövőben is bizonytalan idők várhatók – vélik a közgazdászok.

"A vezetőknek olyan munkaerőre van szükségük, akik gyorsan tudnak alkalmazkodni, és jól reagálják le, ha egy helyzet megváltozik."

Projektmenedzsment

A közgazdászok szerint egy recesszió során elkerülhetetlenül új kihívások jelennek meg, és egy olyan időszakban, amikor minden változóban van, a vállalatok olyan embereket fognak keresni, „akik képesek azonosítani az új problémákat, megfogalmazni a megoldási lehetőségeket, és véghez tudják tudják vinni ezt a tervet”.

 „Még a járvány legsötétebb napjaiban is, olyan embereket kerestek, akik képesek egy célt megvalósítható lépésekre bontani, és a csapatot e nagyobb cél elérése felé irányítani.”

Az olyan platformok, mint a Coursera és a LinkedIn Learning több kurzust is kínál a projektmenedzsmenttel kapcsolatban.

Kommunikáció

A hatékony munkahelyi kommunikáció képessége olyan univerzális készség, amelyre „mindig igény van, minden iparágban” – jegyzik meg a szakértők, függetlenül attól, hogy milyen állapotban van a gazdaság.

„A munkaadók sokszor érzik azt, hogy nem találnak olyan embereket, akik megfelelően tudják írásban és szóban egyaránt megfogalmazni a gondolataikat."

A megfelelő kommunikációs készség elsajátítása segíthet abban, hogy álláskeresőként kitűnjünk a tömegből.

Még akkor is, ha egész nap a számítógép előtt ülünk, és egyetlen személynek jelentünk, interperszonális készségekre van szükség ahhoz, hogy csapatban dolgozhassunk, és hogy meggyőzzük a munkáltatót arról, hogy a munkánk hozzáadott értéket képvisel

– mondják a szakértők.