Rubint Réka: nem állunk le, ősztől saját kozmetikai márkát indítok
InterjúTöbbszörösére nőtt Rubint Réka online követőinek száma a karantén ideje alatt, amikor a fitneszedző ingyen online edzéseket tartott. Az Alakreform Kft. tulajdonosát anyagi szempontból ugyan rosszul érintette az elmúlt időszak, de új partnerszerződéseket kötött és nyár végétől több rendezvényt, tábort tart, ősszel pedig új DVD-t és saját kozmetikai vonalat dob a piacra.
Hogyan érintette munkáját, cégeiket a járvány?
Március közepén kezdődött a korlátozásokkal teli időszak, így a szigorú intézkedések hatására az Alakreform Kft. bevétele teljesen leállt. Az előadóművészekhez, zenekarokhoz hasonlóan valamennyi fellépésemet visszavonták, minden fesztivált, sportrendezvényt, beleértve az edzéseimet, törölték. El kellett halasztani a márciusra, áprilisra, és májusra szervezett táboraimat is.
Most júniusban tartok újra edzéseket és indul az első belföldi tábort. Az Update üzleteket is érintette a válság, de élelmiszerboltokról lévén szó, kevésbé, mint az én tevékenységeimet. Ami az Update üzleteket illeti, elsősorban a bevásárlóközpontokban lévő egységek forgalma esett vissza. A járvány kezdetén jelentősen, de egy-két héten belül visszaállt, de máig is kevesebb a forgalom, mint egyébként. A 9-12-ig tartó vásárlói korlátozás rosszul érintette az üzletet, ugyanis az Update termékeket vásárlók között alapvetően kevés a 65 év feletti.
Hogyan élte meg ezt az időszakot?
Optimista vagyok. Újraindítottuk a webshopot, mely messze a várakozásokon felül teljesít. A karantén engem is több új dologra késztetett.
Más fejjel, a mai trendeknek is megfelelően kezdtem gondolkozni.
Heti három alkalommal ingyen online edzést tartottam, melyet alkalmanként 15-16 ezer háztartás, közel 45-50 ezer ember követett egyidőben, ami óriási követőbázis növekedést eredményezett, amely később vásárlóközönséggé alakul. YouTube csatornám követőinek száma megháromszorozódott, 21 ezerről 63 ezerre nőtt. A Facebook oldalamon, ahol élőben közvetítettem az edzéseket, olyan is előfordult, hogy 1,6 milliós megtekintést regisztrált a rendszer,
követőim száma 820 ezerről 890 ezerre nőtt. Az Instagram profilomat pedig húszezerrel többen követik ma, mint a járvány előtt.
S bár, ahogy mondtam, anyagi szempontból rosszul érintett – az online videókat HD-minőségben egy profi stáb rögzítette, ami további költség volt – befektetésként tekintek erre az időszakra. Azok közül, akik online követtek, nagyon sokan velem maradtak, s
amióta újra tartok élőben edzéseket, az első alkalommal dupla időpontot kellett megadnom, mert nem fértek be az emberek. Közülük sokan, ha nincs karantén, valószínűleg sosem tesznek be egy korábbi Rubint Réka dvd-t, vagy nézik vissza az edzéseimet a Youtube-on. Összeségében az elmúlt 2-2,5 hónapot maximálisan az Alakreform program fejlesztésére fordítottam.
A korlátozások feloldása óta visszatért a megszokott menetrendjéhez?
Azokat a tornákat, melyeket élőben tartok, online is elérhetővé tettem, most már 999 forint/torna áron – továbbra is nagyon magas minőségben. Az eddigi tapasztalatok alapján a követők nagyon kedvelik. Nyilván ez is egy hosszabb folyamat, mire a következetes és kitartó munka eredményeképpen többen csatlakoznak majd. Nem ismeretlen ez számomra, hiszen az elmúlt tíz évben is keményen dolgoztam, mire felépítettem egy nagyszámú Alakreform csapatot.
Ha keddenként valaki eljön a Rozsnyai utcába, biztosan megtalál. Ha pedig eljön a táboromba, a megszokott jó hangulat, és stabil minőség garantált.
Az Ibizára tervezett táboromat el kellett halasztani a koronavírus miatt augusztusig. A jelentkezők 10 százaléka lemondta a részvételt, de 20 százalékkal többen jelentkeztek helyettük. Nagyon sokan az elmúlt 2-2,5 hónapban ismerték meg az Alakreform programot, látták, milyen minőségben dolgozom, nem félnek az utazástól, és csatlakoznak. Fontos a hitelesség. De egyébként is úgy tekintek a vállalkozásomra, mint a gyermekemre. Az Alakreform csapat az elmúlt 10 évben egy összetartó, egymást támogató családdá kovácsolódott össze. Életre szóló barátságok alakultak ki.
Az Alakreform Kft.-n belüli tevékenységek közül mi a leghangsúlyosabb?
Az évi több száz edzés országszerte, melyeken több százezren vesznek részt, valamint külföldi és belföldi táborok. Ezekből származik a bevétel többsége, a fennmaradó rész pedig reklámszerződésekből folyik be.
A karantén időszaka alatt három új céggel is megállapodtam. A meglévő együttműködések pedig, például a Pappas autó vagy az Under Armour nem egy, hanem két évre újra meghosszabbították a szerződésünket. Jellemző rám, hogy többet nyújtok, mint amit a megállapodásban elvárnak tőlem. Csak olyan céggel kötök szerződést, akikkel tudok azonosulni, amelyek hitelesek és a mindennapjaim részei. A partnereimet táboraimba is elviszem, így a résztvevők személyesen is megismerhetik ezeket a cégeket, termékeket.
A karanténidőszak nagy előnye volt, hogy ez időszak alatt nőtt a követőbázisom száma és aktivitása. Ez a partnerek szempontjából is előnyös.
A fitnesziparból többen megszóltak, hogy miért tartom ingyen az edzéseket. Úgy gondolom, hogy ez az időszak volt, amikor segíteni kellett az embereknek. Sokan elestek a munkájuktól, vagy csökkentett fizetéssel kellett átvészelniük ezt az időszakot, amiről nem tudtuk, hogy meddig tart. Az Update-tel az Országos Mentőszolgálatot is támogattuk, élelmiszert és üdítőt vittünk nekik. Norbi idősek otthonába is többször vitt élelmiszert.
A Gazdasági Versenyhivatal korábban három millió forintra bírságolta az Alakreform Kft.-t, mert nem teljesítette maradéktalanul online média-megjelenéseikkel kapcsolatban korábban vállalt kötelezettségeiket. Milyen lépéseket tettek ebben az ügyben?
A hatóságok által elmondottak alapján jártunk el, mindent teljesítettünk, amit kellett, és nagyon figyelünk arra, hogy az előírásokat a kérteknek megfelelően betartsuk.
A bírságot kifizették?
Természetesen.
Hogy látja, milyen változásokat hozott a karantén a hazai fitnesziparban?
Úgy látom, ahogy az elmúlt napokban újra elkezdtem járni az országot, hogy az elmúlt évekhez képest óriási a kereslet. Túlzás lenne azt állítani, hogy mindenki sportol, de hatalmasat ugrott a mozgás iránt érdeklődők száma. Már nemcsak az van, hogy egy családanya elmegy aerobikozni hetente egyszer, hanem otthon vagy teremben tornázik, hanem az egész család aktív mozgásformákat választ. Sokszor a sportolás a családi program. Jó látni ezt.
A karanténban még jobban megtapasztalhattuk, ahogy szoktam mondani, hogy a sportcipőnkben benne van minden, amire a lelkünknek szüksége van. Amikor 24 órában össze van valaki zárva a családdal, bizonytalanság veszi körül, nagyon sok embert a sport mentett meg a teljes mentális összeomlástól.
Ne antidepresszánsokban, vagy egyéb szerekben keressük a megoldást. Rengeteg torna érhető el az interneten. Ha pedig valaki szeretne közösségben edzeni, szintén sok lehetőség van. Az edzőtermekben teltház van miután kiszabadultak az emberek a karanténból.
Milyen újdonságokat tervez a következő hónapokban?
A meglévő tevékenységeket folytatjuk, de például a táborokból egy-egy edzést ezentúl online is adunk. Az Alakreform Kft. idén tízéves, ezt egy nagy születésnapi rendezvénnyel ünnepeljük majd szeptemberben. Tervezek kiadni egy új DVD-t is, évek óta nem volt már. A DVD-piac ugyan megállt, a letöltések dominálnak, de ettől függetlenül mi megcsináljuk. Az emberek még mindig szeretik megfogni, kezükben tartani és berakni a lejátszóba – olyan retró érzés.
Ősztől pedig egy saját brandes kozmetikum vonalat indítok. A natúrkozmetikumok között lesz arckrém, testápoló, kollagénes termékek – már abba a korban léptem, hogy erre különösen oda kell figyelnem.