Marékszámra ettük a vitamint és az immunerősítőt a koronavírus-járvány alatt
ÉletmódBrutális mennyiségű, egymillió csomag immunerősítőt és nyolcmillió csomag vitamint vásároltak a magyarok tavaly a nagyáruházakban és a drogériákban, ami kétszeres, illetve másfélszeres növekedés a 2019-es, még „Covid-mentes” évhez képest.
Az Auchan, a Tesco, a Spar, az Interspar, a Metro, a DM és a Rossmann összességében másfélszer több immunerősítőt és 70 százalékkal több vitamint adott el 2020-ban, mint egy évvel korábban - közölte a NielsenIQ a növekedés.hu megkeresésére.
Az immunerősítőkből egészen pontosan 137 százalékkal több fogyott az első koronavírussal terhelt évben, mint azt megelőzően: mintegy 350 millió forint értékben vásároltak belőle a magyarok.
A kategória mennyiségben mért forgalma megduplázódott (108 százalékkal nőtt), az említett boltok csaknem egymillió csomag immunerősítőt értékesítettek az elmúlt évben.
A vitaminok forgalma is jelentős mértékben növekedett 2020 folyamán: a teljes kategória összforgalma értékben közel 10 milliárd forinton tetőzött, ami 70 százalékos emelkedés a 2019-es teljes évhez képest.
A mennyiséget tekintve másfélszeresére nőtt a vitaminok forgalma, ami nem kevesebb, mint nyolcmillió csomagot jelent.
A C-vitamin hasítja ki a kategória 12 százalékát értékben, mennyiségben a forgalom közel egyötödét viszi a szegmens, 2020-ban 1200 millió forintért vásároltunk C-vitamint a NielsenIQ adatai szerint, ami másfélmillió csomagot jelent.
A szimpla D-vitamin forgalma értékben és mennyiségben is jóval kisebb szeletet hasít ki. Ugyanakkor a kombinált C-, D-vitamin és egyéb D-vitamin-variánsok együttesen értékben több mint egynegyedét teszik ki a kategória összforgalmának, mennyiségben pedig közel az egyötödét.