Új NAV felület indul, ahol azonnal látja ha tartozása vagy túlfizetése van
NAV InfotárAz év elején megújult NAV-portál után már elérhető a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új ügyintéző felülete is: az eBEV-et – fokozatos bevezetéssel – váltó Ügyfélportál (ÜPO). Az új oldal a kezdeti időszakban párhuzamosan fog működni az eBEV-vel, így biztosítva a felhasználóknak a kényelmes és biztonságos átállást - mondta el a növekedés.hu-nak Kis Péter András a NAV szóvivője
Az ÜPO a Windows, Android, iOS operációs rendszerekből, valamint az Edge, Firefox, Opera, Chrome és Safari böngészőkkel is működik, mobileszközökre is optimalizált, akadálymentes és a teljes tartalma elérhető angolul.
Az ügyintéző felület ügyfélkapus azonosítással vehető igénybe, az oldal testre szabható, vagyis egyéni preferencia szerint beállítható, hogy a kezdőképernyőn milyen adatok, csempék jelenjenek meg - tájékoztatott a szóvivő.
A belépéskor a felhasználó azonnal látja a NAV által nyilvántartott adatait és az adószámlája nettó egyenlegét.
Ha például túlfizetése van, egyetlen kattintással átnavigálhat az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásba (ONYA), ahol az átvezetést vagy kiutalást kérheti.
Ha pedig tartozása van, a felület az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszerbe (EFER) irányítja, ahol internetes bankkártyás vagy éppen házibankos átutalással rendezheti adóját.
Az új felületen többek között bevallások, múltbeli adatok, jövőbeli kötelezettségek, igazolások, kimutatások, járulékfizetési, foglalkoztatási adatok, kérhetők le gyorsan és egyszerűen. Így például azt is ellenőrizheti bárki, hogy be van-e jelentve, és azt is, hogy milyen adatokkal.
A korábban beadott bevallások és dokumentumok nemcsak lekérdezhetők és letölthetők, hanem javíthatók, önellenőrizhetők a rendszer segítségével.
Akinek van képviseleti jogosultsága – akár törvényes képviselő, például a cég tulajdonosa, akár meghatalmazott könyvelő – a képviselt adózó ügyeit is intézheti.