Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Nagyon jól megy az Autowallisnak idén

Pénzügy2019. szept. 25.MTI

Az AutoWallis átfogó eredménye 148 százalékkal 458 millió forintra, árbevétele pedig 21 százalékkal, 38,4 milliárd forintra nőtt az első fél évben - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

Az AutoWallis átfogó eredménye 148 százalékkal 458 millió forintra, árbevétele pedig 21 százalékkal, 38,4 milliárd forintra nőtt az első fél évben - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.

Az IFRS (Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok) szerint elkészített, konszolidált, nem auditált jelentésben kiemelték: az eredmény növekedéséhez AutoWallis mindhárom üzletága - a nemzetközi és belföldi disztribúciós, illetve autóipari szolgáltatói - hozzájárult, de főként az utóbbi kettő teljesített kiemelkedően.

Az árbevétel-növekedés alapja, hogy miközben az EU-ban 3,1 százalékkal esett vissza az újautó-értékesítés az időszakban, a magyar újautó-piac 5,3 százalékkal, a 2014 után csatlakozó tagállamokban 1,4 százalékkal bővült.

A csoport "értékteremtő képessége szempontjából Kelet-Közép-Európa és a Balkán tekinthető tényleges működési régiójának".

Közleményük szerint az árbevétel növekedési üteménél is nagyobb mértékben javult a működés hatékonysága.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves eredmények kapcsán kiemelte, hogy a társaság az év elején meghirdetett ötéves stratégiában kijelölt úton halad: az első féléves adatok jól mutatják a lehetőségeket az organikus növekedés terén, és az is látszik, hogy az AutoWallis piacai az uniós átlagot meghaladó növekedést képesek felmutatni.

A vezérigazgató rámutatott, hogy a stratégiában olyan akvizíciókkal számolnak, amelyek az árbevétel és az eredmény növekedéséhez egyaránt hozzájárulnak. Eddig 20 konkrét, potenciális akvizíciós célpontot azonosítottak, melyek közül több esetben megtörtént a kapcsolatfelvétel, az adatgyűjtések elindultak, és az elsőkörös ajánlatok több esetben megtörténtek.

A csoport három üzletága közül a nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 11 százalékkal nőtt, elsősorban a 13,5 százalékkal 1076 darabra emelkedő új autóértékesítés révén. A belföldi disztribúciós üzletág új autó eladásait 22 százalékkal 1638, míg használt autó eladásait 75 százalékkal 454 darabra növelte, ezzel árbevétele 31 százalékkal bővült.

Kiemelték azt is, hogy a legnagyobb eredménytermelő képességű autóipari szolgáltatás árbevételen belüli részesedése egy százalékponttal 10 százalékra emelkedett, árbevétele 24 százalékkal bővült, miközben az árbevétel-arányos nyereségessége több mint duplájára emelkedett.

A gépjárműkölcsönzés területén a csoport a Sixt márkával van jelen, melynek eredményére jelentős hatással van a Liszt Ferenc Repülőtérre érkező utasok számának dinamikus, az első fél évben 7,5 százalékos növekedése.A csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Csehország, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Macedónia, Magyarország, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia) gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel foglalkozik. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a MINI, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, a Saab alkatrészek utánpótlása.

A AutoWallis részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik, kedden a papír árfolyama 114 forinton zárt. Az elmúlt egy évben legmagasabb ára 266, a legalacsonyabb 85 forint volt.