Rendkívüli közgyűlést hívott össze az Appeninn

Pénzügy2020. szept. 9.Növekedés.hu

Rendkívüli közgyűlést hívott össze az Appeninn Nyrt. szeptember 30-ra, amelyen megerősíthetik a társaság igazgatótanácsa által áprilisban meghozott döntéseket, és szavazhatnak azokról a kérdésekről, amelyeket érintően az igazgatótanács nem hozott határozatot. Emellett egy átrendeződés is zajlik az Appeninn Nyrt. menedzsmentjében, amelynek keretében új tagokat választanak a társaság igazgatótanácsába és auditbizottságába a közgyűlésen. Az igazgatótanács átalakulásának értelmében Bernáth Tamás, a társaság vezérigazgatója és egyben az igazgatótanács elnöke – több igazgatótanácsi taggal együtt – lemond a társaságban betöltött tisztségeiről, továbbá kezdeményezte munkaviszonyának közös megegyezéssel történő megszüntetését. Az új menedzsment összetételére vonatkozóan a társaság két 5% feletti részvényese, az Indotek Group érdekeltségébe tartozó Avellino Holding Zrt. és a Zinventive Zrt. is több komoly szakmai tapasztalattal rendelkező szakember megválasztására tett javaslatot.

A szeptember 30-ra összehívott rendkívüli közgyűlés célja, hogy a közgyűlés szavazásával is megerősítse az igazgatótanács által áprilisban, a halasztást nem tűrő kérdések ügyében közgyűlési hatáskörben meghozott döntéseket. Így a közgyűlés szavazhat az előző évi pénzügyi beszámolóról, a 2019. évi adózott eredmény teljes egészében eredménytartalékba helyezéséről, valamint a sajátrészvény-vásárlásra vonatkozó javaslatról.

Emellett új igazgatótanácsi és auditbizottsági tagok is érkezhetnek a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzett ingatlanpiaci társasághoz, az Appeninn Nyrt.-hez, szeptember 30-án erről is dönt majd a vállalat közgyűlése.

A rendkívüli közgyűlés egyik napirendi pontja a társaság igazgatótanácsa három jelenlegi tagjának, Malik Zoltánnak, dr. Tóth Juditnak és Bernáth Tamásnak lemondása tisztségeiről, illetve Guttmann György Vilmosnak korábbi, tavasszal történő lemondása. Bernáth Tamás az igazgatótanácsi tisztsége mellett vezérigazgatói titulusáról is lemondott.

Az új igazgatótanács összetételére vonatkozóan a társaság részvényese, az Indotek Group érdekeltségébe tartozó Avellino Holding Zrt. több szakembert is megválasztásra javasolt a közgyűlés számára. Továbbá az Avellino Holding Zrt. a rendkívüli közgyűlés napirendi pontjainak további egy ponttal történő kiegészítését terjesztette elő, amelynek értelmében a részvényes javasolja az igazgatótanács számára, hogy a társaság hatékonyabb működésének érdekében, más hazai tőzsdei cégeknél bevált gyakorlatot követve a jövőben a társaság vezérigazgatóját ne a közgyűlés, hanem az igazgatótanács nevezze ki.

Az Avellino Holding Zrt. által javasolt szakemberek megválasztása esetén dr. Bihari Tamással és Kertai Zsolttal erősödhet a társaság menedzsmentje. Dr. Bihari Tamás az elmúlt években kiemelten az IT-iparágban, jogi vezetői feladatokat látott el. Munkája során jelentős tapasztalatokat szerzett az akvizíciók, a közigazgatás, valamint támogatásból megvalósuló projektek területén, illetve az ehhez kapcsolódó jogi és finanszírozási területeken. 2019-ben, jogi igazgatóként a 4iG Nyrt.-hez csatlakozott, ahol többek között a belső szervezet fejlesztésének szabályozási hátterében és az IT területhez kapcsolódó akvizíciók támogatásában működött közre. Kertai Zsolt 1999-től a Plaza Centers-nél kezdte karrierjét, 2004-ig a Csepel Plaza igazgatójaként, illetve 2006-ig regionális igazgatóként a Csepel és a Duna Plaza üzemeltetéséért és bérbeadásáért volt felelős. 2006-tól a Plaza Centers magyarországi érdekeltségeit fejlesztési igazgatóként folytatta karrierjét. 2013-tól felkérték a vállalat ügyvezető igazgatói pozíciójának betöltésére, amely tisztséget 2019-ig látta el.

Az Appeninn Nyrt. másik 5 százalékot meghaladó tulajdoni hányaddal rendelkező részvényese, a Zinventive Zrt. szintén két szakembert javasolt a társaság Igazgatótanácsába, Nemes István Róbert és Dr. Hegelsberger Zoltán személyében. Nemes István Róbert a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Gazdálkodási Karán szerzett közgazdász diplomát. Regisztrált mérleglépes könyvelői képesítését 2014-ben ACCA diplomával bővítette. Közel 20 éves építőipari tapasztalattal rendelkezik, mind kivitelezés, mind pedig komplex ingatlanfejlesztés területén. Dr. Hegelsberger Zoltán az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán végzett, ezt követően az ELTE Jogi Továbbképző Intézetében szerzett „Európa jogi” szakjogász posztgraduális képzettséget. Jogi tevékenysége mellett vezető tisztségviselői szerepet és felügyelőbizottsági tagságot vállalt több hazai meghatározó társaságban. Az elmúlt években a Bayer Csoport jogi vezetőjeként jogi oldalról támogatta a cégcsoport által végrehajtott jelentős volumenű építőipari technológiai beruházásokat és ingatlanfejlesztési projekteket.