Új kiszolgálási modell várja az OTP Private Banking ügyfeleit
PénzügyAz ügyféligények eddiginél is gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálását teszi lehetővé az OTP Private Banking által elindított OTP Private Banking Client Center. A kiszolgálási modell újdonsága, hogy a privát banki ügyfelek a létrehozott Client Centerben az erre szakosodott referensek segítségével intézhetik rutin banki műveleteiket és tranzakcióikat, a privát banki tanácsadójukkal pedig továbbra is a befektetéseikről és portfóliójukról konzultálhatnak. A Client Center munkatársai nemcsak telefonon, hanem a tervek szerint személyesen is a kiemelt ügyfelek rendelkezésére állnak.
Az elmúlt néhány év gazdasági és geopolitikai eseményei soha nem látott kihívások elé állították a befektetési és privát banki szektort. A dinamikusan változó pénz- és tőkepiaci környezetben az ügyfelek még proaktívabb döntéstámogatást és aktív portfólió-menedzselést várnak privát bankáruktól, ebben a környezetben pedig felértékelődött a banki tanácsadók szerepe és tudása.
Az ügyféligényekre reagálva az OTP Private Banking új kiszolgálási modellt hozott létre OTP Private Banking Client Center néven. Az új modell a megváltozott és megnövekedett ügyféligények gyorsabb, hatékonyabb kiszolgálását teszi lehetővé azáltal, hogy az olyan mindennapos banki ügyek esetén, mint például az eseti forint és devizaátutalás, a csoportos beszedési megbízás, a bankkártya tranzakciók, vagy akár a fizetési számlával kapcsolatos ügyek és információk, külön szakértő munkatársak foglalkoznak az ügyfélkiszolgálással a privát bankon belül. A befektetés-szakmai kérdésekben az ügyfeleknek továbbra is a személyes privát banki tanácsadók nyújtanak támogatást.
Az OTP Private Banking szakmai irányítását közel másfél éve vette át az OTP Global Markets Igazgatóság. Ez időszak alatt a terület nagy utat tett meg és több új szolgáltatást is bevezetett. A befektetési szolgáltatások fejlesztése, valamint az aktív, személyre szabott tanácsadás kiterjesztése is új lendületet kapott, továbbá az ügyfeleknek kínált termékpalettát is szélesítettük. Az átalakulás sikerét jelzi, hogy a tervezett állománynövekedési dinamikát fent tudta tartani az üzletág, és a kezelt vagyon mellett az ügyfelek száma is bővült. A portfoliókezelt és a harmadikfeles eszközök ügyfélportfóliókba való beépítésével párhuzamosan az ügyfelek taktikai eszközeinek aránya is nőtt, ami az új termékek bevezetésének sikerét bizonyítja. A Client Center elindítása pedig egy újabb jelentős mérföldkő a fejlesztéseink sorozatában
- mondta el Bánfi Attila, az OTP Global Markets ügyvezető igazgatója.
A Client Center megvalósításán tavaly augusztus óta dolgozik az OTP Bank és 2022 márciusától már a teljes privát banki ügyfélkiszolgálás ennek keretében zajlik.
Az új működési modellben a Client Center funkciója és feladata kettős: a szakértő referensi csapat nemcsak direkt megkeresés esetén, hanem proaktív módon is kiszolgálja az ügyfelek rutin banki műveletekkel kapcsolatos kéréseit és kérdéseit, például előre jelzik az ügyfélnek, ha bankkártyája le fog járni, vagy az adminisztratív teendőkkel is megkeresik az ügyfeleket. Mindezek mellett az ország legnagyobb privát banki tanácsadói hálózatát is támogatják a napi munkavégzésük és privát banki feladataik ellátásában. A daily banking típusú feladatok referensi átvételével a privát banki tanácsadók lényegesen több időt tudnak fordítani a befektetési tanácsadási feladataikra, amelynek köszönhetően tovább erősíthetjük a magas minőségű ügyfélkiszolgálásunkat
– tette hozzáUjhelyi Levente, az OTP Bank privát banki főosztályának vezetője.
Az OTP Bank a legnagyobb privát banki szolgáltató Magyarországon[1]. Jelenleg közel 24 ezer privát banki ügyfél több mint 2600 milliárd forintnyi vagyonát kezeli, így a teljes hazai privát banki ügyfélszám közel fele, és a vagyon több mint 30 százaléka koncentrálódik az OTP Banknál.