A leginnovatívabb cégek listájára, a tech-óriások mellé idén már felkerült a Pfizer is
SikerBár a világjárvány számos olyan változást hozott, amelyek sok esetben megváltoztatták a vállalatokon belüli fontossági sorrendet, az innováció továbbra is fontos szerepet tölt be a cégek működésében világszerte. A Boston Consulting Group (BCG) közel kétezer innovációs szakember véleménye alapján, minden évben összeállítja a leginnovatívabb vállalatok listáját. Már második éve az Apple vezet, de a sok tech cég mellé a top 10-be idén a Pfizer is bekerült.
A Boston Consulting Group (BCG) 2021-ben is rangsorolta a leginnovatívabb cégeket.
Tavaly és idén is az Apple szerezte meg a lista első helyét. A második helyezett az Alphabet, a harmadik az Amazon lett, mindkét cég megőrizte tavalyi pozícióját a listán.
A negyedik helyen végzett Amazon is tartotta pozícióját, az ötödik helyezett Tesla viszont hat helyezést ugrott előre.
Top 10 leginnovatívabb vállalat 2021-ben
1 |
Apple |
Technológia |
USA |
2 |
Alphabet |
Technológia |
USA |
3 |
Amazon |
Fogyasztási cikkek |
USA |
4 |
Microsoft |
Technológia |
USA |
5 |
Tesla |
Közlekedés & energia |
USA |
6 |
Samsung |
Technológia |
Dél-Korea |
7 |
IBM |
Technológia |
USA |
8 |
Huawei |
Technológia |
Kína |
9 |
Sony |
Fogyasztási cikkek |
Japán |
10 |
Pfizer |
Egészségügy |
USA |
Forrás: Boston Consulting Group (BCG), Visual Capitalist
A Visual Capitalist szerint a cégek közül érdemes kiemelni a 10. helyezett Pfizert. Nem meglepő, hogy a Pfizer felkerült a listára, figyelembe véve a COVID-19 elleni küzdelemben betöltött szerepét. A BioNTech-el együttműködve a Pfizer kevesebb mint egy év alatt készítette el a COVID-19 elleni védőoltást.
A Pfizer egy a négy COVID-19 vakcinagyártó közül, akik idén szerepelnek a listán: a Moderna (42.), a Johnson & Johnson (20.) és az AstraZeneca (49.) is bekerült a leginnovatívabb vállalatok közé.
Ami a tübbi iparágat illeti, érdemes a Toyota teljesítményét kiemelni: idén a 21. helyet szerezte meg, 20 hellyel került előrébb az előző évi rangsorhoz képest. A hatalmas ugrásban szerepet játszhatott, hogy a vállalat nemrég közel 400 millió dollárt fektetett be a Joby Aviation nevű légitaxis startupba.
Bár gyakran gondolják úgy, hogy a kutatás+fejlesztés és az innováció szinonimái egymásnak, az előbbi csak egy innovációs technika, amely segít a vállalatoknak abban, hogy helyet szerezzenek a listán. Sok olyan vállalat van, amely különböző módon újított.
Például 2021-ben a Coca-Cola elemezte az italportfóliójukat, és végül felére, 400-ról 200 globális márkára csökkentette márkalistáját. Ez lehet az oka annak - hogy képes volt változtatni, ha kell-, hogy a cég a tavalyi rangsorhoz képest 20 helyezést ugrott előre.