Ezzel a módszerrel győzte le az idegességet Kamala Harris, amikor nagy tömegek előtt kellett beszélnie
SikerKamala Harris többször is hasznos tanácsokkal látta már el azokat, akik lámpalázasok lettek, ha nyilvános beszédet kellett tartaniuk. Az Egyesült Államok alelnökének módszere a kommunikációs szakértők véleménye alapján is célszerű és praktikus. Harris egyszerű tanácsával bárki leküzdheti a lámpalázat, ha tömegek előtt kell előadnia.
A legtöbb vezetőnek sok beszédet, vagy előadást kell tartania, általában rengeteg ember előtt – aligha meglepő, ha sokan közülük már mesterei a nyilvános beszédnek. Kamala Harris alelnök többször is következetes tanácsokkal látta el azokat, akik kevésbé remekeltek a nyilvános beszédben.
2021 áprilisában az alelnök ellátogatott a New Hampshire Electric Cooperative-be, ahol Jeff Bird technikusnak rövid beszédet kellett volna tartania a sajtó előtt. Néhány pillanattal azután, hogy Bird elkezdett beszélni, megállt, összezavarodott, és elállt a szava, annak ellenére, hogy az egész beszéde egy kártyára írva ott volt a kezében. Elnézést kért, és megjegyezte: nagyon ideges.
Harris alelnök a következőket tanácsolta neki:
Tudnunk kell, amit ön tud, ezért csak mondja el nekünk, mert mi nem tudjuk, hogy mit tud
- mondta. Hozzátette, gondoljon arra, hogy most ő a közönséget tanítja.
Mialatt Bird dadogva tovább próbálkozott, az alelnök odalépett hozzá. Az újságírókra és a kamerákra mutatva azt mondta:
Ezek az emberek lehet, hogy nem értik, amit önök csinálnak, de meg kell érteniük, hogy önök mit miért tesznek. Mert amit csinálnak, nagyon fontos: a hazánkat építik. Tanítsa hát nekik, amit tud, mert ők nem tudják, de meg kell érteniük.
Bird végül be tudta fejezni a beszédét, és hálás köszönetet mondott az alelnöknek.
Két évvel ezelőtt Harris hasonlót tanácsolt egy csapat fiatal nőnek New Hampshire-ben, amikor az egyikük megkérdezte, hogyan tud ilyen magabiztosan beszélni a nyilvánosság előtt.
Harris szerint a beszéd előtt gondoljunk arra, hogy ez igazából nem rólunk szól. A legfontosabb az, hogy átadjuk a tudást a közönségnek.
A tanácsa tehát: tudatosítsuk magunkban, hogy valami olyan dologgal vagyunk tisztában, amit a közönség nem tud, de tudnia kell. Másodszor pedig: a mi feladatunk, hogy ezt a tudást megosszuk velük.
A Fast Company kommunikációs szakértője ezt nagyon praktikus és hatékony módszernek tartja, hasznára válhat felnőtt szakembereknek vagy fiatal iskolásoknak is. A lényeg, hogy a hangsúly nem az előadón van, hanem annak célján, vagyis azon, hogy egy témakört prezentáljon.
A cél nem az, hogy tökéletes legyen az előadó, a cél egyszerűen a témakör bemutatása. Ha ez tudatosítja magában az a személy, akinek nagy tömeg előtt kell beszélnie, annak hamar sikerülhet legyőzni az idegességet.