NATURTEX sikersztori: pehelyből a nehézsúlyba

Siker2018. márc. 3.Növekedés.hu

Lassan a nagyvállalatok közé tartozik az európai lakástextil-ágazatban a szegedi családi vállalkozás.

Az alapító édesapa, Gellért Ákos 1983-ban lépett be a tollas szakmába, amikor egy magyar–osztrák cég ügyvezetője lett. A vállalkozás annyira úttörőnek számított, hogy Dél-Magyarországon ez volt a harmadik kft. Jól csinálhatta, mert 1989-ben az akkori német piacvezető társaság megkereste, hogy vegye át az ottani csoport egyik leányvállalatának az irányítását. Mielőtt a család kiköltözött Németországba, két magyar partnerrel megalapították a Naturtex Kft.-t, hogy legyen hova visszajönni, ha rosszul végződik a kaland. A magyar cégbe időközben a német csoport is betársult, az itteni piac felépítése mellett főként bérmunkával foglalkoztak.

A német vállalat szépen fejlődött, és Gellért Ákos szívesen betársult volna, ezt azonban a tulajdonos nem akarta. A gyerekek is cseperedtek, így a család úgy döntött, hogy hazajönnek. Itthon az alapító egy ideig több fantáziát látott az ingatlanokban, a Naturtex a magyar menedzsmenttel működött. Majd eljött a pillanat, amikor a német partner ajánlatot tett rá, de az ár olyan alacsony volt, hogy megfagyott a levegő. A hosszú hallgatást az törte meg, hogy Gellért Ákos felvetette: ha ilyen kevésre értékelik a céget, inkább ő vásárolná ki a német társtulajdonost. Egymás tenyerébe csaptak, és a Naturtex – több kisebb tulajdonos távozása után – 2006 elején teljesen a Gellért családé lett.

A Naturtex Gyapjú- és Tollfeldolgozó Kft. magyarországi lakástextilpiaci részesedése mára megközelíti a 35 százalékot. Jelenleg a világ több mint 40 országába exportálnak.

A Naturtexnél a szortiment jelentős részét a saját gyártású paplanok és párnák alkotják, de a mintegy 700-féle termék között ágyneműhuzatok, ágytakarók, memória habból készült termékek és egyéb lakástextilek is megtalálhatók. Az egyedi vásárlók országszerte közel 1000 értékesítési ponton, szaküzletekben, szuper- és hipermarketekben, barkácsáruházakban és egyes benzinkutakon is találkozhatnak a cég termékeivel. Kifejezetten az intézményeknél (szállodák, panziók, kollégiumok, szociális intézmények, stb.) felmerülő ágytextilbeszerzési igények kielégítésére jött létre a Naturtex Kft. Hospital Hotel College (HHC) üzletága. A speciális, erre a célra összeállított terméklistában a közületi elvárásoknak megfelelő áruk találhatók.

Magyarországon egyre több szálloda számára kiemelt jelentőséggel bírnak a wellness szolgáltatások, ezért a Naturtex az ezen szolgáltatásokhoz szükséges termékek gyártását és forgalmazását is maximálisan kielégíti.

A vállalat az elmúlt nyolc évben uniós pályázatok segítségével számos, nagyrészt a gyártási kapacitás bővítését és korszerűsítését célzó beruházást valósított meg. Energetikai és informatikai fejlesztései a költséghatékony működéshez és a cég versenyképességének javításához járultak hozzá. Első körben a tollfeldolgozást és a magyar libatollal, pehellyel töltött termékek gyártását végző üzemegységeket fejlesztették. Korszerűsítették a feldolgozott toll szárítási és fertőtlenítési folyamatait, a növekvő exportigények kielégítése érdekében pedig tovább bővítették a tolltöltő üzemet.

A cég termékszortimentje folyamatosan gyarapszik, a pozitív visszajelzések és a minőségi lakástextil termékek iránti egyre nagyobb kereslet a céget további terjeszkedésre sarkallja. A dinamikus növekedést a franchise boltok bővítésével kívánják elérni. Jelenleg nyolc franchise üzlettel dolgoznak együtt, piaci jelenlétük megerősítésére az elkövetkező 3-4 éven belül 30 új partner bevonását tervezik, akik elkötelezettek a hálózat koncepciója iránt és szeretnének egy egységes, világszerte ismert brandhez csatlakozni.

Elismerések

A Naturtex Kft. számos rangos elismerést tudhat magáénak. Külkereskedelmi tevékenységét 2013-ban az Év exportőre díjjal jutalmazták, megbízható vállalkozásként pedig megkapta a Bisnode csoport AAA tanúsítványát. Elnyerte a nemzetgazdasági miniszter kezdeményezésére alapított „Díj a Sikeres Vállalkozásokért” címet, ezen kívül energiahatékony projektjei sikeres megvalósításáért az „Energiahatékony Vállalat” díjat, 2017 májusában az „Év gyára 2016” elismerő kitüntetést, a közelmúltban pedig a K&H családi vállalatok kiválósági díjatvehette át.

A NATURTEX számokban

  • 100%-os magyar tulajdonú családi vállalkozás
  • 3 termelőüzem
  • 150 fős dolgozói létszám
  • több mint 700-féle termék a kínálatban
  • mintegy 35%-os piaci részesedés
  • export a világ több mint 40 országába
  • 2,3 millió db termék gyártása évente

Forgalom (milliárd Ft)

  • 2013 – 5,38
  • 2014 – 7,27
  • 2015 – 6,58
  • 2016 – 5,01
  • 2017 – 6,16

A Naturtex a Budapesti Értéktőzsde: BÉT50 - Ötven hazai sikervállalat kiadványában is szerepelt (2016)