A Facebook szerint az új Apple szoftverfrissítés komoly anyagi károkhoz vezethet
TechA Facebook szerint az Apple új operációs rendszerében bekövetkező változások miatt elveszíthetik a hirdetésekből származó bevételeik nagy részét. Az iOS14 ugyanis minden felhasználónak felajánlja majd, hogy maga döntsön arról, hozzájárul-e az adatainak reklámcélú gyűjtéséhez, és félő, hogy ebbe nem sokan fognak beleegyezni.
Az Apple közelgő iOS14 frissítése azt az újdonságot hozza, hogy az alkalmazásoknak ezentúl kifejezetten kérniük kell a felhasználók engedélyét az adatok gyűjtésére és megosztására vonatkozóan – írja a BBC. A hirdetések így már nem tudják majd „követni” a felhasználókat a Facebookon kívüli alkalmazások használatakor.
A Facebook szerint egyébként az ilyen módon megcélzott felhasználók nyolcszor nagyobb valószínűséggel vásárolnak termékeket. A változás miatt viszont várhatóan felére fog csökkenni a hirdetésekből származó bevételek összege.
Az úgynevezett Audience Network lehetőséget biztosít a hirdetők számára, hogy kiterjesszék a Facebook- és Instagram-kampányaikat az egész internetre – több ezer minőségi alkalmazásra. A működését úgy kell elképzelni, hogy egy azonosító kód segítségével célozza meg a hirdetéseket a felhasználók kedvelt tartalmai és preferenciái alapján.
De az Apple terve, miszerint minden felhasználónak hozzá kell járulnia ahhoz, hogy lekövethető legyen,
"annyira eredménytelenné teheti a Audience Network működését az iOS 14 rendszeren belül, hogy lehet, hogy nincs is értelme felajánlani a hirdető partnereknek"
- mondta a Facebook. Figyelmeztették a változásra a hirdetőket és egy ágazati konzultációt sürgetnek a módosítással kapcsolatban, amely szerintük "messzemenő hatással lesz a fejlesztői ökoszisztémára".