Kormány nélküli önvezető autót helyez forgalomba a GM
TechAz Egyesült Államok Nemzeti Autópálya Biztonsági Igazgatósága (NHTSA) tárgyalásokat folytat a General Motors cég vezetőivel arról, hogy az autógyártó korlátozott számú önvezető járművet futtathasson az amerikai utakon, -olvasható a reuters.com hírportálon. A járművek teljesen emberi felügyelet nélkül közlekednének, még kormánykerekük sincs.
Az NHTSA megbízott vezetője, James Owens közölte:
hamarosan döntést hoznak a GM 2018 januárjában beadott, valamint egy, a Softbank által támogatott startup, a Nuro kéréséről.
Utóbbi egy alacsony sebességű, nagymértékben automatizált, vezető nélküli szállító jármű kipróbálására kért engedélyt.
Nagy dologról van szó, hiszen ez lesz az első ilyen döntés.
A General Motors önvezető autója. 2500 darabot akarnak forgalomba állítani belőle.
A GM vezérigazgatója, Mary Barra a közelmúltban az Egyesült Államok közlekedési miniszterével, Elaine Chao-val is találkozott a kérelem ügyében, de az érdemi munkát technikai szinten kell elvégezni. James Owens szerint az NHTSA munkatársai „alaposan átrágják ezeket a kérelmeket, mert biztosítani akarják, hogy „ezek a járművek legalább annyira biztonságosak az utakon, mint a hagyományos autók”.
Elaine Chao szerint fontos, hogy az NHTSA kellő időt szenteljen a beadványok tanulmányozására. Mint mondta:
Az hiszem, hogy az ügy sokkal összetettebb, mint ahogyan sok, nagyon bizakodó támogatója gondolja.
A GM beadványa alapján az NHTSA első ízben vizsgál egy olyan járművet, amely esetében a sofőr helyett valamennyi vezetői döntést egy számítógép hoz meg. A Nuro, azt kéri, hogy a járműveket ne kelljen szélvédővel felszerelni.
A Nuro élelmiszer kiszállító önvezető autója, azt szeretnék elérni, hogy ne kelljen szélvédőt rakni az elejére.
A beadványok az Egyesült Államok évtizedek óta megalkotott járműbiztonsági előírásai alól kérnek kivételes engedélyt. Mindkét kérelem 2 500 jármű forgalomba állítását kezdeményezte.