Nagy változást tervez a Facebook
TechNévváltoztatásra készül a Facebook, hogy még nagyobb hangsúlyt kapjon a metaverzum építése, az új név is erre fókuszálna – írja a The Verge, egy olyan forrásra hivatkozva, akinek közeli rálátása lehet az ügyre.
A közelgő névváltozásról Mark Zuckerberg vezérigazgató a társaság éves Connect konferenciáján október 28-án tervez bővebben beszámolni, de úgy tűnik, hamarabb kiszivárgott a hír.
A változtatás mögött a technológiai óriás azon törekvése áll, hogy a közösségi médián túl is ismertek legyenek, úgynevezett „metaverzum céggé” fejlesztenék a Facebookot. A Facebook szóvivője egyelőre nem kommentálta az ügyet.
Az új márka a Facebook alkalmazást valószínűleg több termék egyikeként pozícionálná egy olyan anyavállalat alá, amely felügyeli például az Instagramot, a WhatsApp-ot és az Oculust.
Bár a Facebook az elmúlt hetekben folyamatosan népszerűsítette a metaverzum ötletét, ez még mindig nem egy olyan fogalom, amit széles körben ismernének az emberek.
A kifejezést eredetileg Neal Stephenson író alkotta meg, hogy leírja azt a virtuális világot, amelybe az emberek elmenekülhetnek a valós világ elől.
Most a világ egyik legnagyobb és legellentmondásosabb vállalata dolgozik rajta, hogy ez meg is valósuljon.
Zuckerberg szerint a kiterjesztett valóság (augmented reality; AR) alapú szemüvegek például hamarosan mindenütt jelen lesznek, olyanok lesznek, mint az okostelefonok. A nyáron a The Verge-nek elmondta:
a következő pár évben fokozatosan átalakulnak a közösségimédia-hálózatból egy metaverzum céggé.
A Facebook nem is tétlenkedik ezügyben: tavaly nyáron létrehozott egy metaverzum csapatot, ezenkívül nyilvánosságra hozták, hogy Andrew Bosworth lesz a műszaki vezérigazgató, aki vezeti a AR/VR részleget.
A Facebook nemrégiben azt is bejelentette, hogy további 10 ezer alkalmazottat szeretne felvenni, hogy a metaverzumon dolgozzanak Európában.