Robotok árasztják el a Walmart üzleteit

Tech2019. ápr. 18.Növekedés.hu

Több ezer robottal látja el üzleteit az amerikai kiskereskedelmi lánc. A gépek a polcokon lévő árukészlet ellenőrzését, a termékek szortírozását, illetve a padló tisztítását fogják elvégezni.

A Walmart minapi bejelentése szerint jövő februárra több ezer új robot kerül a kiskereskedelmi lánc üzleteibe, miután az elmúlt évben már közel ezer boltban tesztelték a gépeket.

A világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának számító Walmart több mint 4700 amerikai üzletéből 1860 boltban működnek majd a padlótisztító robotok.

Az Auto-C-nek nevezett gépeket eddig 360 üzletben tesztelték, tehát 1500 új boltban vezetik be a megoldást.

Emellett az eddigi 50 helyett 350 üzlet lesz ellátva, Auto-S-nek nevezett polcszkennelő robotokkal, amelyek a sorok között pásztázva felmérik, mely termékeknél van szükség a készlet feltöltésére, illetve a termékek és az árcédulák helyes elrendezését is ellenőrzik.

Továbbá az eddigi 500 bolt helyett már 1700 üzletben lesznek olyan gépek, amelyek a kamionokból kikerülő termékek szortírozását szolgálják – számolt be a CNN.

A vállalat megfogalmazása szerint ezek az „okos asszisztensek” csökkentik azt az időt, amit a dolgozóknak az „ismétlődő, kiszámítható és ezidáig kézi beavatkozást igénylő” feladatokra kellett fordítaniuk. A munkatársaknak így több idejük lesz a vásárlókkal való foglalkozásra, illetve online szolgáltatások üzemeltetésére.

Szakszervezetek szerint azonban az automatizáció révén dolgozókat fog elbocsátani a vállalat. A robotok alkalmazása mindenképpen segíthet a Walmart számára a növekvő bérköltségek csökkentésében. Miután a munkanélküliség évtizedek óta nem látott alacsony szinten áll az USA-ban, így a Walmartnak az iparág más szereplőihez hasonlóan növelni kell a béreket a munkavállalók megtartása, illetve vonzása érdekében.

A vállalat azt is közölte, hogy az online áruházakkal folytatott verseny részeként idén 900 új boltba telepít olyan automatákat, amelyek az interneten megrendelt áruk átadását biztosítják. Tavaly a cég több mint 2 milliárd dollárt invesztált az üzleteinek átalakítására, hogy azok képesek legyenek kezelni az online megrendeléseket.