A befektetéshez kötött és nyugdíjbiztosítások húzták a piacot
BiztosításA Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adatai szerint tavaly a szövetséghez tartozó tagok díjbevétele 4,8 százalékkal haladta meg az előző évit, elérte az 1242 milliárd forintot.
A szövetségnek 22 tagja van, közülük 17 magyarországi székhellyel rendelkező biztosító részvénytársaság, kettő Magyarországon bejegyzett kölcsönös biztosító egyesület és három fióktelep szervezeti formában működik. Pandurics Anett, a Mabisz elnöke a témában kiadott közleményben hangsúlyozta, hogy a szektor a tavalyi járványveszély idején is felkészültnek, felelősnek és válságállónak bizonyult.
A nem-élet üzletág díjbevételei gyarapodtak nagyobb ütemben, 5,2 százalékkal 683,6 milliárd forintra. Az élet üzletágé 4 százalékkal nőtt, 556,7 milliárd forintra, köszönhetően a befektetéshez kötött termékek, valamint a nyugdíjbiztosítások erős növekedésének. A szerződések darabszáma ugyan nem emelkedett, viszont nőtt az egy szerződésre jutó díjbevétel. A kedvező tendenciáknak köszönhetően a magyar lakosság nettó pénzügyi vagyonán belül az életbiztosítás tartalékok 2019-ig csökkenő aránya enyhe emelkedésnek indult.
A nem élet üzletágon belül az utasbiztosítások piaca gyakorlatilag összeomlott, díjbevétele 59 százalékkal esett vissza. A nemélet-piac növekedése utasbiztosítások nélkül 6,8 százalék volt, miután szinte minden más nemélet-termékcsoport növekedni tudott. A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási piac ugyan több mint 7 százalékkal nőtt, de az eredménykimutatást még tavaly is korrigálta a kgfb-díjbevételi statisztikákba beépülő biztosítási adó áthúzódó hatása, ezt kiszűrve mintegy 3 százalékos lett volna a növekedés.
A Mabisz adatai szerint Magyarországon az öt legnagyobb biztosító piaci koncentrációja 58,6 százalékot tett ki tavaly, ami kis mértékben csökkent az előző évi 60,1 százalékhoz képest. A sorrend nem változott, továbbra is az Allianz piaci részesedése a legmagasabb, 15,6 százalék, azt követi a Generali csoport 14,7 százalékkal, majd az Aegon 11,1 százalékkal. Rajtuk kívül még a Groupamának van 10 százalék feletti piaci részesedése, 10,1 százalék.