A Groupama milliárdos nagyságrendű károkra számít az elmúlt hetek időjárása miatt
BiztosításAz elmúlt hetekben folyamatosan érkeznek a bejelentések a Groupama Biztosítóhoz az extrém időjárás okozta károkkal kapcsolatban. Június vége óta közel 10 ezer lakásbiztosítási kárbejelentés érkezett a társasághoz, mellyel kapcsolatban a kifizetések meghaladják az 1 milliárd forintot.
Az első augusztusi hétvége viharai az előbbi hetekéhez képest is pusztítóbbnak bizonyultak, már hétfő délig közel 2500 bejelentés érkezett a Groupama Biztosítóhoz. A kárbejelentések alapján is kirajzolódik, hogy a legutóbbi hétvége viharai, felhőszakadásai különösen Budapestet, illetve Pest, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar vármegyéket érintették legsúlyosabban. A lakásbiztosítási bejelentések túlnyomó többsége beázások miatt érkezett, az özönvízszerű esőzések pincéket árasztottak el vagy a tetőkön keresztül okoztak beázásokat a lakóingatlanokban.
A kárbejelentések száma a következő napokban várhatóan tovább nő, az elmúlt napok viharai miatt érkező lakásbiztosítási kárbejelentések száma elérheti az öt-hatezer darabot is.
Az idei nyári viharokkal kapcsolatos kárbejelentések összességében várhatóan meghaladják majd a 16.000 darabot, kárértékük pedig a kétmilliárd forintot a Groupama Biztosítónál.
A biztosítótársaság szakemberei folyamatosan, hétvégeken is végzik a károk felmérését. A bejelentett károkat gyorsított ütemben, gyakran már a helyszíni szemle napján vagy az azt követő napon kifizetik, nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelőleget fizet a társaság. A biztosító a munkatársait átcsoportosította a vihar által leginkább érintett területekre, hogy lehetővé tegye a még gördülékenyebb és gyorsabb ügyintézést. A Groupama Biztosító hatékonyan – többek között külön applikáció letöltését nem igénylő videós kárszemlével – tudja kezelni az ügyfelek átlagosnál nagyobb számú kárbejelentéseit.
A társaság szakemberei mindent megtesznek a károk mielőbbi kárrendezése érdekében, ilyen mennyiségű káreset esetén azonban elképzelhető, hogy nem tudnak azonnal elvégezni valamennyi szükséges kárszemlét, ezért fontos, hogy az ügyfelek a károk helyreállításának megkezdése előtt készítsenek fotókat a károkról, mely nagy segítséget jelent a későbbi kárügyintézés során.
VIDEÓS KÁRSZEMLE
A Groupama Biztosító külön applikáció letöltése nélkül nyújt lehetőséget videós kárszemlére. A biztosító munkatársa által SMS-ben küldött linkre kattintva jön létre a videós kapcsolat, a kárszakértő pedig a folyamat során végig segíti az ügyfelet.
A Groupama Biztosító videós kárrendezésének folyamatát bemutató videó a következő linken tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=4oL6mxkWTJY&feature=youtu.be