Évről-évre csökken az autólopások száma, ám ez nem jelenti azt, hogy a tolvajok nem járnak köztünk. Egy-egy jól megválasztott casco biztosítás sokat segíthet. A bűnözők továbbra is Fordra, Opelra, Suzukira hajtanak.
Egyre kevesebb autót lopnak országszerte, köszönhető a technikai fejlődésnek, illetve a tulajdonosok cascobiztosítással kapcsolatos tudatosságának. A casco a legtöbb esetben ugyan opcionális, de van olyan eset, amikor megkötése elkerülhetetlen: ha az autót hitelből vesszük, vagy lízingszerződést kötünk, akkor szinte minden esetben kötelező a biztosítás megkötése – hívja fel a figyelmet Cseh Anett a Netrisk.hu termékfejlesztési vezetője. Mint mondja, a portál casco-kalkulátorának segítségével számos ajánlat közül lehet kiválasztani, az ügyfél igényeinek legmegfelelőbb szerződést.
Lényeges, hogy hasonlóan a „kötelezőhöz” a casco biztosításnál is működik bonusz-rendszer.
Ez azt jelenti, hogy a biztosítók kedvezménnyel jutalmazzák azon ügyfeleiket, akik nem vették igénybe a szerződés szolgáltatásait. Jó tudni, hogy a megszerzett bonusz (kármentes évek) tovább vihető, azaz a biztosítók elfogadják és a díj kialakításánál figyelembe veszik (a szabályzatba foglalt feltételekkel) a korábban megszerzett igazolt kármentes évek számát.
Míg 2019-ben 503, addig 2020-ban 346 személyautót loptak el a tulajdonosoktól. A tendencia jó, hiszen 2007-ben még 7500 darab gépkocsit tulajdonítottak el.
A siker többek között annak köszönhető, hogy a rendőrség 2014-ben létrehozta speciális, az autólopáshoz kapcsolódó bűnözők felderítésével foglalkozó egységeit, folyamatos a csökkenés – derül ki a vezess.hu rendőrségi statisztikájából. A körözött személygépkocsik száma 2018-ban 771, 2019-ben 503, 2020-ban 346 darab volt. Az összesen körözött gépjárművek száma három éve 1023, 2019-ben 896, 2020-ban 540 darab volt.
Sokan gondolják, hogy a pandémia okozott visszaesést, ám a rendőrség ezt cáfolta. Mint írták a portálnak, „A Magyarországon elkövetett gépjárműlopások számát a tavalyi évben nem befolyásolta a koronavírus-járvány”.
Nem sokat változott a tolvajok „ízlése”, ahogy egy évvel korábban, tavaly is a Ford, az Opel, a Suzuki, a Volkswagen és a Renault modelljeit vitték leginkább.
A két másik német prémiummárka, a BMW és az Audi autóit kevésbé lopták tavaly, mint 2019-ben, ám a leglátványosabban a Toyoták iránti érdeklődés esett vissza a tolvajok körében: tavalyelőtt 32 darabot tulajdonítottak el, míg 2020-ban kevesebb mint harmadát, kilencet.
A motorok közül a dobogón a Suzuki áll (17 db) megelőzte az Opelt. Külön érdekes, hogy a 4. helyen egy KGST-márka, a Simson szerepel, a keletnémet motorkerékpárokból majdnem annyit loptak, mint Ford személykocsikból.
Ezért fontos, hogy a Netrisk.hu számos biztosító különböző szolgáltatási szintű (teljes körű; limitált rezsióradíjas; totálkár; töréskár; lopáskár vagy a gépjármű használói szokásokat is figyelembe vevő un. vemoco plug&play) casco termékét hasonlítja össze az ügyfél által megválasztott mértékű önrész alapján személygépkocsira és tehergépkocsira 3,5 tonna össztömegig.
Ha megtörtént a legrosszabb és ellopták az autót: az első lépés minden esetben az, hogy a lopás felismerése után haladéktalanul értesítsük a rendőrséget.
Általában maximum 2 munkanapunk van erre. Ahhoz a területileg illetékes rendőrkapitánysághoz kell fordulni, ahol ellopták az autónkat. Itt kiállítanak egy jegyzőkönyvet, melynek másolatát haladéktalanul el kell juttatni a biztosítóhoz. Ezzel együtt le kell adni a biztosítónál a forgalmi engedélyt és az eredeti autókulcsokat is.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy védeni kell az új vagy használt gépjárművet az igényeknek leginkább megfelelő casco kiválasztásával. Az, hogy kevesebb kocsit lopnak, nem jelenti azt, hogy nem garázdálkodnak a tolvajok!