Magyar céget is beválasztottak Európa legfenntarthatóbb vállalkozásai közé

Biztosítás2021. szept. 29.Növekedés.hu
A rovat támogatója:

Az idén 190 éves Generali Csoport bemutatta az európai KKV-k körében a fenntarthatóság elősegítésére létrehozott SME EnterPRIZE kezdeményezését. Az SME EnterPRIZE program célja az új üzleti modellek népszerűsítése és a fenntarthatóságról folytatott nyilvános vita ösztönzése. Több mint 6000 vállalat vett részt az EnterPRIZE pályázatában, a „Fenntarthatósági hősök” közé beválasztott hét vállalkozás között magyar cég, a Virgin Oil Press Kft. is szerepel.

A Generali bemutatta az először megrendezett SME EnterPRIZE európai kis- és középvállalkozások (KKV-k) segítésére létrehozott kezdeményezését Brüsszelben. A program célja, hogy elősegítse a fenntartható üzleti modellek integrálását az európai KKV-k körében, valamint, hogy láthatóságot biztosítson a fenntarthatóságot már hatékonyan adaptáló KKV-k számára annak érdekében, hogy ösztönözze a nyilvános viták létrejöttét a témában.

Az eseményen személyesen részt vett az Európai Unió gazdasági biztosa, Paolo Gentiloni, a Generali Csoport elnöke, Gabriele Galateri di Genola, valamint a Csoport vezérigazgatója, Philippe Donnet. A rendezvényen felszólalt Vincenzo Amendola, a Minisztertanács olasz elnökségének helyettes államtitkára, a Draghi-kormány európai ügyekért felelős delegáltja. Mairead McGuinness, pénzügyi szolgáltatásokért felelős európai biztos videóüzenetben szólalt fel az eseményen.

Az Európai Parlament és Bizottság képviselőit is érintő projekt célja továbbá, hogy növelje a gazdaságélénkítésre és a kis- és középvállalkozások támogatására fókuszáló uniós intézmények és programok ismertségét, mint például a „New Generation EU” vagy az „Európai KKV-támogatási keretrendszere”.

„Fenntarthatósági hősök”: bemutatták a legfenntarthatóbb KKV-kat

A rendezvényen bemutatták és díjazták a „Fenntarthatósági hősöket”. Hét KKV került kiválasztásra a programhoz csatlakozó európai országok (Olaszország, Németország, Franciaország, Spanyolország, Ausztria, Magyarország és Csehország) összesen 6000 jelentkezője közül, melyek jelentős fenntarthatósági kezdeményezéseket hajtottak végre vállalkozásukban, az alábbi három terület egyikén: környezetvédelem, jólét és közösség.

A „Fenntarthatósági hősök” közé beválasztott vállalkozások között magyar cég, a Virgin Oil Press Kft. is szerepel.

A vállalat által a Grapoila márkanév alatt gyártott termékek „zero waste” technológiával készülnek, kiváló minőségű, hidegen sajtolt szőlőmagolajból. A hidegen sajtolás kizárólag mechanikai eljárás, melynek során az alapanyagok természetes, értékes összetevői teljes mértékben megőrződnek.

A vállalat emellett a hazai beszerzést és a hazai gyártást részesíti előnyben: a Grapoila termékek gyártásához az alapanyagot elsősorban hazai termelőktől vásárolják, a feldolgozást pedig saját üzemünkben végzik, három magyarországi telephelyükön. A cég a magyarországi pályázók közül az EnterPRIZE mikrokörnyezet iránti felelősségvállalás kategóriájában lett első helyezett.

A Generali és az SDA Bocconi jelentése: útmutató a KKV-k fenntarthatóságra való átálláshoz

A mikro-, kis- és középvállalkozások meghatározó szerepet játszanak Európa gazdasági fejlődésében. Kulcsszereplői az európai és a globális értékláncoknak, így elengedhetetlen résztvevői a fenntartható átmenet felé irányuló erőfeszítéseknek.

Mennyiségi értelemben az Európai Unióban és Svájcban működő összes cég 99,8%-át teszik ki és több mint 100 millió munkahelyet biztosítanak – ez az összes kínált munkalehetőség kétharmada. Ezenkívül a teljes hozzáadott értékük 4,3 milliárd eurót tesz ki, ami a teljes EU-s és svájci érték 56,4%-ának felel meg.

A Generali rendezvényén bemutatták a Generali által népszerűsített és az SDA Bocconi – School of Management Sustainability Lab által kidolgozott, „A fenntarthatóság elősegítése a kis- és középvállalkozásokban” című jelentés eredményeit.

A beszámoló, melyet Stefano Pogutz professzor (MBA igazgató, SDA Bocconi School of Management) mutatott be, a fenntarthatóság és a KKV-k kapcsolatát vizsgálta nyolc európai országban (Ausztria, Csehország, Franciaország, Németország, Magyarország, Olaszország, Spanyolország és Svájc) a jólét, a környezetvédelem és a közösség területein. A kutatás feltárta a fő cselekvési területeket, a fenntarthatósági kezdeményezések végrehajtását elősegítő előnyöket és tényezőket, valamint azokat az akadályokat, amelyek hátráltatják a KKV-kat a fenntartható magatartásra való átállásban.