A kínai autógyártók a világpiac harmadát szereznék meg
ElemzésekNagy expanzióra készülnek a kínai autógyártók a következő években, különösen a világ kevéssé fejlett részeiben. Emellett a kínai piacon is tovább növelnék arányukat, Oroszországban pedig szinte egyeduralkodóvá válnának.
A kínai autógyártók gyorsan bővítenék exportjukat, hogy ők adhassák a világpiacon eladott autók harmadát 2030-ban. Jelenleg 21 százalékos az arány, de ebben a kínai belföldi piac súlya jelentős, az azon kívüli piacon csak 3 százalék egy iparági elemzőcég szerint, melyre a CNBC hivatkozik.
Kínán belül és kívül
A növekedés nagyobb részben az exportpiacokon valósulna meg: 3 millióról 9 millió darabra nőne a Kínán kívül eladott autók száma, ami már a világpiac 13 százalékát jelentené. Ezzel együtt továbbra is Kína maradna a legnagyobb piacuk, ami így a világpiac 20 százalékét jelentené. Kínán belül jelenleg 59 százalék az arányuk, ami 6 év múlva 72 százalékra nőne.
Megoszlás a világban
Kínán kívül Dél-, és Dél-Kelet Ázsia szerepe lenne jelentős: a térségben, amelybe nem számolják bele a fejlett Japánt és Dél-Koreát, 3-ről 31 százalékra nőni a kínai autók aránya az összes eladott járművün belül. Oroszországban a mostani 33 százalékról 69 százalékra nőne az arány, ami arra utal, hogy az elemzőcég nem számít a nyugati márkák visszatérésére az orosz piacon.
Ugyancsak jelentős lenne a Közel-Kelet és Afrika szerepe, ahol az arány 8-ról 39 százalékra nőne, ugyanakkor Európában a jelenlegi 6-ról csak 12 százalékra bővülne az arány. Közép-, és Dél-Amerikában ugyancsak jelentős lenne az arány növekedése, 7-ről 28 százalékra. Ahol alig tudnának piacot szerezni, az japán, Dél-Korea és az USA.