A lengyel divatcég a világ legismertebb modelljét szerződtette le

Elemzések2019. okt 4.D.J.

Az LPP-hez tartozó Reserved már eddig is sikertörténetet írt, új kampányában Kendall Jenneré a főszerep.

A ruházati cégek élete mostanában nem könnyű. Ahogy mi is megírtuk a Marks & Spencer nemrég kiesett a Londoni Értéktőzsdén jegyzett 100 legnagyobb cég közül. A Victoria’s Secretnél pedig idén 53 amerikai üzletet kellett bezárni. Az eladásaikon pedig az se segített, hogy az év elején több terméküket is óriási kedvezménnyel árulták.

Szó se róla, vannak sikertörténetek is, de ezek főleg a nyugat-európai márkákról, így például a Gucciról szólnak. Ebben az ágazatban kelet-európaiként különösen nehéz labdába rúgni, a lengyel LPP-nek ez mégis sikerült.

Amikor a társaság megalakult a 90-es évek derekán, az alapítók még csak a helyi hipermarketeket akarták ellátni Ázsiából importált pólókkal. Az üzlet azonban olyan jól ment, hogy 1999-ben Reserved néven már saját boltot is tudtak nyitni. Ahogy megnyíltak az első üzletek az eladások az égbe szöktek.

Pár évvel később már a lengyel értéktőzsdére is kiléptek. Napjainkra pedig odajutottak, hogy 18 országban ma már több mint 1700 ruhaüzletet tudnak fent tartani. A Reserved mellett bevezettek több más, itthon is ismert üzletmárkát: ilyen például a Cropp, a Sinsay vagy a Mohito.

A tavaly már 2 milliárd dolláros forgalmat produkáló csoport sikerét jól mutatja, hogy a legújabb reklámfilmjükbe a világ legismertebb modelljét Kendall Jennert is le tudták szerződtetni.

Jenner megítélése persze roppant vegyes szokott lenni, hisz a hírnevét a Kardashian-famíliáról szóló valóság-show-val alapozta meg. Bár 14 éves kora óta modellkedik a karrierjét igazán a „K, mint Kardashian” nevű műsor indította be.

Viszont lehet mondani, hogy az évi 22 millió dolláros fizetésével ma már toronymagasan ő a legjobban kereső modell a világon. A Forbes adatai szerint a második helyen álló Karlie Kloss tavaly ennek az összegnek alig több mint a felét tette zsebre.

Kétségtelen, hogy Jenner a fiatalok körében komoly véleményformálónak számít. Amit az is jelez, hogy az Instagramon 116 millió követője van. Az, hogy az új reklámfilmjükben az LPP őt szerepelteti, az jól mutatja a lengyel csoport ambícióit.