A Netflixen végre van mit nézni - ezeket ki ne hagyja
ElemzésekAz itthon is népszerű streaming szolgáltatóra töméntelen sok alkotás kerül fel minden héten, de nem könnyű a sok középszerű alkotás közül kiválasztani a jókat. Mi most összegyűjtöttünk pár címet, amit érdemes megnézni.
Minden, mindenhol, mindenkor (2022)
Jó pár éve a Netflix egyik erőssége volt, hogy egy helyen meg lehetett találni szinte az összes nagysikerü mozifilmet. Mostanra viszont minden nagy stúdió beindította a saját streaming szolgáltatását, a kasszasikerek pedig el is vándoroltak a Netflixről.
Szerencsére pár filmes gyöngyszemet azért így is lehet találni. A legjobb filmnek járó Oscart is bezsebelő Minden, mindenhol, mindenkor igazi vizuális remekmű.
A történet nem túl mély, cserébe elég meglepő: egy mosodatulajdonos épp az adóbevallásával szöszöl az élete pedig unalmasabb nem is lehetne, amikor kiderül hogy meg kell mentenie a párhuzamos univerzumok egész sorát.
Mindez elsőre blődlinek is hangozhat, viszont a nem túl combos alapötlet rengeteg jóféle humorral és kreatív vizuális ötlettel van megtámogatva. Aki valami egyedire vágyik az ki ne hagyja.
Volt egyszer egy Hollywood (2019)
Korunk egyik leghíresebb rendezője Quentin Tarantino szerint sokan félreértik a fiatalkorát. Azt hiszik azért ért a filmekhez, mert öt évig dolgozott egy videotékában. Valójában azért ment videotékába dolgozni, mert mindig is imádta a filmeket.
Fiatalon a francia újhullámban épp olyan szívesen merült el, mint a spagetti westernekben, vagy a kung-fu filmekben. A nevelőapja hét éves korától már minden hétfőn elvitte egy új filmre. A szülei a durva jelenetektől se féltették. Még kisiskolás volt, amikor már láthatta Sam Peckinpah vérgőzös westernjét a Vad bandát.
Mindazt az imádatot, amit a mozi iránt érez pedig bele is öntötte a legutóbbi filmjébe a Volt egyszer egy Hollywoodba. A felszínen egy munkanélküli színész és egy kaszkadőr viszontagságai a téma, de nem ez az igazi lényeg.
A 60-as évek Hollywoodja fantasztikus képekben elevenedik meg. A képsorokból sugárzik az őszinte lelkesedés. Tarantino kedvenc témájáról a filmezésről beszélhet.
A régi idők mozija pedig annyira leköti, hogy klasszikus értelemben vett történetre alig van idő. Tarantino nem egy csavaros sztorit akar megosztani a nézővel, hanem egy életérzést. Ezt pedig kiváló hozzáértéssel teszi. Nem véletlen, hogy a saját alkotásai közül neki ez a kedvence.
After Life – Mögöttem az élet (2019)
Korunk egyik legsikeresebb humoristája Ricky Gervais egész díjesőt zsebelt be az évek során: a polcán két Emmy és két Golden Globe is akad. Sajnos a stand up fellépései újabban elég laposak és unalmasak, de szerencsére ebből a fáradságból semmit nem érezni a 2019-es sorozatán.
Ahhoz képest, hogy egy komédiáról van szó az alapvetésen túl sok nevetnivaló nincs: a főszereplő ugyanis a gyásszal küszködik miután elveszti a feleségét.
A sorozat erőssége, hogy jól bánik a drámával és az emberi pillanatokkal is, úgy hogy közben azért a humornak is ad teret. Az utolsó évad már nem olyan erős, de az elsőnek mindenképp érdemes esélyt adni.
Gesztenyeember (2021)
Komor thrillerek terén a dánok már jó ideje viszik a pálmát. Úgy látszik a hűvös skandináv vidék könnyedén megihleti az írókat, ha épp egy véres történetet kell lapra vetni.
Ezúttal egy sorozatgyilkost üldöznek a főszereplők, aki rendre gesztenyeemberkéket hagy az áldozatok közelében.
A szériát végigköveti a nagy kérdés: vajon ki a gyilkos? Mi csak annyit mondunk a válasz több, mint meglepő és épp a fináléban, amikor mindenre fény derül alaposan kijut az izgalmakból.