Az online áruházak is megszenvedik a járványt Németországban
ElemzésekBár Németországban március közepe óta zárva vannak az áruházak – csak az élelmiszerboltok és a drogériák tarthatnak nyitva -, és a koronavírus terjedését gátló intézkedések miatt az emberek otthon vannak, mégsem nőtt a webáruházak forgalma, sőt.
Az internetes vásárlás ugyan évek óta teljesen hétköznapi, megszokott tevékenység, a járvány mégis visszavetette az egész ágazatot.
A forgalom márciusban mintegy 20 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest az online kiskereskedelemmel és csomagküldéssel foglalkozó német cégek szövetségének új kimutatása szerint.
A legdrámaibb visszaesést a tavasz első hónapjában a ruházattal, cipővel, elektronikai készülékekkel, számítógépekkel és könyvekkel kereskedő webáruházak szenvedték el.
A ruházati cikkekből 35 százalékkal, lábbeliből 31 százalékkal, szórakoztató elektronikai berendezésekből 20 százalékkal kevesebb fogyott. Noha az irodák dolgozói „home office” munkavégzésre kényszerültek, az interneten eladott számítógépek és tartozékok forgalma mégis 23 százalékkal csökkent.
A járvány legnagyobb vesztesei a szolgáltatásokat kínáló vállalkozások, mint például az internetes utazás-, és szállásfoglaló, a rendezvényszervező és a repülőjegy-értékesítő cégek. Forgalmuk 76,6 százalékától estek el idén márciusban a tavalyi márciushoz viszonyítva.
Kevesebbet költenek az emberek az interneten rendelhető órákra, ékszerekre is, itt 51,6 százalékos a visszaesés, a bútoroknál, lámpáknál, lakásdekorációs termékeknél pedig 27,8 százalék.
A gyógyszerek forgalma viszont szinte kilőtt, 88,2 százalékkal emelkedett. Rengetegen tértek át az élelmiszer házhoz rendelésére is, ezen a területen 55 százalékkal több bevételt könyvelhettek el az online kereskedők.
A legnagyobb német online-, és csomagküldő áruház, az OTTO szóvivője a napokban arról számolt be, hogy a járvány miatt átrendeződik a kereslet, így bekerültek a legnépszerűbb termékek közé a hűtőszekrények és fagyasztóládák, a kenyérsütők, a számítógépes-, és a hagyományos társasjátékok, valamint az otthoni fitnesz eszközök, például a kézi súlyzók.
A német online kiskereskedelem egyébként tavaly rendkívül jó évet zárt. Forgalma újabb csúcsra emelkedett és megközelítette a 100 milliárd eurót, ami 9,9 százalékos növekedés 2018-hoz képest. A németek tavaly leginkább elektronika cikkeket vásároltak a csomagküldő szolgáltatóknál, itt 25,844 milliárd euró volt a forgalom. A második helyen álltak a ruházati cikkek 18,705 milliárd euróval. Az interneten rendelt élelmiszerek forgalma 2019-ben még viszonylag alacsony volt, ebből 4,896 milliárd euró értékben rendeltek házhoz a németek.