A kozmetikai termékek a vesztesei a pánikvásárlásnak Németországban
HírekNagyon visszaesett Németországban a rúzsok, naptejek, parfümök forgalma.
Németországban a politikusok és kereskedők is igyekeztek megnyugtatni az embereket, hogy a koronavírus okozta krízis ellenére nem maradnak üresen a boltok polcai. Ám március harmadik hetében mégis robbanásszerűen nőtt a bevásárolt termékek mennyisége – mutatta ki az IRI piackutató cég.
Akkor zártak be országszerte az óvodák és az iskolák, az élelmiszerboltok forgalma pedig kiugróan megnőtt, átlagosan 38,2 százalékkal volt magasabb, mint tavaly ugyanezen a héten.
Azonban a pánikvásárlás során nemcsak pozitív, de negatív rekordok is születtek: jelentősen esett a kozmetikai termékek, a parfümök, a lábápolószerek és a talpbetétek forgalma.
A járvány lassítását szolgáló korlátozások visszakényszerítették az embereket a lakásaikba, s bár az élelmiszerboltok mellett a drogériák is nyitva maradhattak, rengetegen mondtak le a szépítkezőszerekről, amelyek forgalma az utóbbi években még lendületesen emelkedett, amit piackutatók főleg a szelfizés szokásának és a közösségi média hódításának tulajdonítottak.
A járvány viszont hirtelen megváltoztatta a fontossági sorrendet, így míg például a toalettpapír bekerült a legnépszerűbb termékek közé, a rúzsok forgalma 54,1 százalékkal, a sminktermékeké 48,3 százalékkal süllyedt.
Az utazások is elmaradtak, így a napozó-, fényvédőszerek sem keresettek, itt 44,1 százalékos a visszaesés. Az arcápolók forgalma 34,5 százalékkal, a manikűr-, pedikűrterméké, a szakáll-, és hajvágóké 31,6 százalékkal, a dezodoroké pedig 28,7 százalékkal csökkent. 27,3 százalékkal kevesebb női parfüm, 25,1 százalékkal kevesebb cipőbetét fogyott.
Közben az élelmiszer- és higiéniai termékek forgalma óriásit, 43 százalékot növekedett az egy évvel ez előttihez képest. A pánikvásárlások rekordere a háztartási „nedves tisztítókendő” lett, ezekből március harmadik hetében 408,9 százalékkal több fogyott, mint tavaly ilyenkor.
A második legkeresettebb termék a háztartási gumikesztyű volt, itt 315,9 százalékos a forgalombővülés. A legnépszerűbb termékek listáján a liszt „csak” a 10. helyezést szerezte meg a 180 százalékos forgalomnövekedéssel, a sorban megelőzik a higiénés termékek – köztük a toalettpapír -, a mélyhűtött- és konzerváruk és a szappan is. A száraztészták forgalma a 167,1 százalékos bővüléssel a 13. helyre, a rizsé (160,5 százalék) a 15. helyre volt elég.