B Space konténerek: az ipari felhasználástól az esztétikus megoldásokig
ElemzésekA különféle konténer típusokat napjainkban egyre szélesebb körben keresik ipari és lakossági felhasználásra egyaránt, ami nem is csoda: modulárisak, könnyen szállíthatók és telepíthetők, miközben remekül alkalmazkodnak a változó felhasználói igényekhez. A B Consulting Kft. B Space konténer családja funkcionális, esztétikus és akár extrém igényeket is kielégítő megoldásokat kínál ügyfeleik számára. Ahogy Nagy Sándor, a cég üzletágvezetője fogalmaz: ha nem létezik, létrehozzuk!
A cégetek több, mint 30 éve tevékenykedik a biztonságtechnikai szektorban, valamint jelentős tapasztalattal rendelkezik a konténerek világában is. Megosztanád velünk, mi a sikeretek titka?
NS: Amit feltétlenül kiemelnék a B Consulting előnyei között, hogy rendkívül gyorsan, készletről tudunk dolgozni, miközben prémium műszaki tartalommal rendelkező moduláris konténereket és rugalmas gyártási időt biztosítunk – miközben minden folyamatot egy kézben tudunk tartani. Változatos termékportfóliónk és saját tervezői/kivitelezői szakembergárdánk pedig lehetővé teszi, hogy speciális megrendelésekre is reagáljunk. Legyen szó hagyományos irodakonténerről, üvegfalas panorámakonténerről vagy akár logisztikai konténerbázis létrehozásáról, ahol a cégekhez rendelt raktárak felé több egységes irodakonténerek és egyedi gyártású teraszok kivitelezésére került sor, víz és csatornabekötéssel együtt.
Milyen egyedi igényeknek megfelelő konténereket tudtok megalkotni?
NS: Külön igényeket elsősorban a helyiség kialakítása tekintetében szoktak meghatározni az ügyfelek (pl. szeretnének egy plusz tárgyalót, elkülönített szaniterhelyiséget, konyhaegységet U alakban elzártan stb.). Ezek mind megvalósíthatók, miután egyedi lakatosmunkával hozzá tudunk járulni a projekthez. Még a konténerek bútorozását tekintve is van olyan partnerük, aki tud vállalni méretre vagy nagyobb felhasználásra (pl. kollégiumos, munkásszálló szintű igénybevételre) gyártott termékeket.
Emellett speciális igények esetében is rendelkezésre áll csapatunk saját tervezői kapacitásunkból, valamint egyedi gyártási metódusainkból adódóan. Az egyik legújabb, még tervezési fázisban lévő innovatív projektünk egy energia centrum konténer fejlesztése: ez a létesítmény egy teljesen off-grid (nincs kiépített hálózat) lehetőséget biztosítana egy zöldmezős építési beruházásnál, köszönhetően a konténerhez tartozó napelemeknek és a hozzájuk kapcsolódó akkumulátornak.
Mennyi időbe kerül a konténerek telepítése, üzembe helyezése és mi a folyamata egy megrendelésnek?
Amikor kapunk egy megkeresést, több eset lehetséges. Az első, amikor nincs specifikálva a konténer kialakítása, csupán „szeretnék egy 20 lábas konténert”. A második, amikor már jobban definiáltak az igények, pl. hány ablakot szeretne, hány ajtóval stb. Ennél még konkrétabb, amikor alaprajzot is küld az ügyfél és azt szeretnék megvalósítani konténerből. Ez utóbbinál már 1-2 napon belül meg is keressük egy indikatív ajánlattal, míg a többinél előzetesen egyeztetünk az elvárások megfelelő meghatározásához. Első körben telefonon szoktuk lebonyolítani, majd, ha szimpatikus az ajánlatunk, úgy következhet egy személyes bemutató is, amely során az ügyféllel közösen gondoljuk ki a részletes specifikációkat, megoldásokat.
A megrendelést követően jöhet a szerződéskötés, majd indulhat a gyártás, természetesen a korábban meghatározott igények megvalósításához szükséges átfutási idővel számolva. Általában a dupla-tripla konténer megrendelések a jellemzők, amelyeket 1 hét alatt el tudunk készíteni. De a bonyolultabb projekteket is – például dupla szintes irodakonténer belső lépcsővel – mindössze 2-3 hét alatt legyártjuk. Ezt követően az elkészült termék leszállítására két opció létezik: az egyik a B Consulting partnercége által, a másik, ha az ügyfél rendelkezik saját szállítási kapacitással és házon belül küld egy fuvarost. Végezetül nem marad más hátra, mint a konténer helyszíni telepítése.
Utolsóként egy gyakran feltett kérdést intéznék feléd, ami sok mindenkit szokott foglalkoztatni: pontosan mi a különbség az üvegkapu és a beléptető konténer között?
NS: A beléptető konténer egy alaptermék, ami biztosítja a beléptetést rendezvényekre, építőipari telephelyekre, logisztikai csarnokokba stb., vagyis minden olyan helyre, ahol nem feltétlenül alakítható ki egy fix belépési pont, vagy többször változhat az organizáció (pl. egy építkezési beruházásnál vagy ahol folyamatos átépítésekkel kell kalkulálni) egy helyszínen. Az ügyfél számára ezekben az esetekben egy mobil beléptető alkalmazása nagy előnyökkel szolgál.
E fölé tornyosul az egész üvegkapu rendelet, amely kifejezetten építőipari beruházásokra összpontosít. Minden 700 millió forint becsült értékű közbeszerzésen elnyert generálkivitelezési beruházásnál ugyanis olyan rendszert kell alkalmazni, amikor is a munkálatok során szükséges valamilyen monitoring (beléptető) rendszert alkalmazni, ami a ki- és belépési adatokat továbbítja egy felettes rétegnek, ahol becsatlakozik a DATRAK (Digitális Adattranzakciós Központ), amely biztosítja a különböző felügyeleti szerveknek a hozzáférést az egységekhez.
Itt a cél az építőipar “fehérítése”, valamint átláthatóbb működése (mindenki be van-e jelentve az adott helyszínen) - ez tulajdonképpen az üvegkapu, ami a beléptető konténer fölé jön. Itt van egy általunk fejlesztett interfész, ahol a belépési adatok automatizáltan átmennek a HFE (Helyszíni Felügyeleti Egység) felé. Egy kétirányú kommunikációnak köszönhetően a beléptető rendszerbe csak úgy kerülnek be felhasználók, ha a rendeletben meghatározottak szerint az üvegkapus ügyfélkapun keresztül az ügyfélportálon a generálkivitelező felvitte az összes alvállalkozót, azok pedig saját munkavállalóikat a rendszerbe. Így bekerülnek a beléptető adatbázisába egy teljesen automatizált folyamattal, ezzel levéve a terhet Megbízóink válláról a létesítés során.
B Consulting Kft.
X