Beckham szexbotránya a színházban: Rég láttunk ennyire találó kortárs szatírát!
ElemzésekElképesztően tanulságos és szatirikus vígjátékot mutatott be szombat este a Thália Színház. A Beckham című darab a bulvármédia kulisszatitkait mutatja be, fordulatokban bővelkedve. Az utolsó jelenetekre is jut csavar a történetben, a darab végső perceiben kerül csak helyére az utolsó mozaik. Ha ki szeretnénk kapcsolódni, egyúttal tartalomra és mondanivalóra is vágyunk, nem fogunk csalódni a Keszég László rendezte előadásban.
Nem térdcsapkodós vígjáték, hanem elgondolkodtató szatíra – így jellemezte a Thália Színház legújabb nagyszínpadi előadását Keszég László rendező. A Beckham című, cseh kortárs színdarabot látva összegezhetjük: a rendező leírása találó.
A magyarországi ősbemutató a bulvármédia működését, fortélyait kívánja bemutatni, ám ebben a világban semmi nem fekete vagy fehér. Vannak pénzéhes, csavaros eszű emberek, ám nem velejéig gonoszak.
Természetesen a saját pénztárcájuk, ebben az esetben az eladási rekordok és a rivaldafény felé húz a szívük, ám az erkölcsi korlátaikat is érzékelteti a darab.
Az igaz történet alapján íródott történet középpontjában egy minden hájjal megkent médiamenedzser, Max áll, aki profin gyártja a celebszenzációkat. Ám neki is vannak szerettei és gyenge pontjai.
A történet azzal indul, hogy Max egy országos botránytól próbálja megmenteni unokaöccsét, akit lefotóztak egy melegbárban. Ám ez csak a kezdet, hiszen a dolgok elsimítása közben egy sokkal nagyobb ügy jön a felszínre.
Eljutunk David Beckhamhez és annak állítólagos szeretőjéhez, vagyis ahhoz a történethez, ami 20 évvel ezelőtt az egész brit bulvársajtót lázban tartotta. Nem akarjuk lelőni a poénokat, így a történetből ennél többet nem is mesélünk el, ám készüljünk fel a fordulatokra.
A pénz és a hírnév mint mozgatórugó központi szerepet játszik a színdarabban, ám közben rengeteg életigazságra, emberi gyarlóságra is fény derül.
A darab felépítése profi, a néző pontosan érzékeli, a jelenetek között mennyi idő telik el, s a kihagyások között mi történt. Max szerepében Görög László hiteles: zseniálisan alakítja a dörzsölt, ám már kissé fásult médiamenedzsert.
Karaktere folyamatosan bontakozik ki: az biztos, hogy a darab végére egészen mást gondolunk majd róla, mint az első jelenet után. A történet egyértelmű főszereplője a Görög László által megformált médiaguru, ugyanakkor körülötte a többi színész is kiválóan alakítja szerepét.
Csőre Gábor remekül hozza a példányszámok bűvöletében élő, csavaros eszű főszerkesztőt, Czakó Julianna pedig a rivaldafényre vágyó állítólagos szeretőt.
Külön kiemelendő Bede-Fazekas Szabolcs alakítása, aki mint mindig, most is zseniálisan alakítja karakterét, ez esetben az információkkal kereskedő fél-alvilági figurát.
Aki szeretne egy tartalmas kikapcsolódást, bátran ajánljuk a színdarab megtekintését.