Digitális fejlődés és innováció az OTP Banknál
ElemzésekAz OTP 3-4 éve masszívan kitűzte célként a digitalizációt, innovációt, és ezzel szeretné megváltoztatni azt a korábban kialakult képet, mely szerint tradicionális, régi vágású banknak tekintették.
Előremenekülés: digitalizáció és innováció
A Milton Friedman Egyetemen megrendezett Versenyképesség 2019 konferencián Nagy Gergely, az OTP ügyvezető igazgató-helyettese beszélt a bank digitalizációjáról.
A szakember előadását azzal kezdte, hogy 1994-ben az OTP-nek nagy előnye volt a piacon: korábban komoly szereplő volt az egyszintű bankrendszerben is, sőt, szinte az egyetlen igazi lakossági bank. Ezt az előnyt sikerült megőrizni a bankok közt kialakuló versenyben, majd igen gyorsan újítottak, hogy továbbra is megőrizzék a piaci szerepetüket. 1998-ban elsőként vezette be a bank az sms-el való utalás indítás jóváhagyást, majd honlapot indított, nem sokkal később létrejött az e-bank, végül a mobilbank.
Régi és új igények
Nagy Gergely szerint az ügyféligény ma már az, hogy
a banki szolgáltatás mindig elérhető legyen, ugyanakkor érezze úgy az ügyfél, hogy amit ő kap, az egyénre szabott.
Mindemellett természetesen legyen biztonságos a szolgáltatás. Noha a bankfiókok forgalma és száma csökken, azért meg fognak maradni, szükség lesz rájuk, főleg tanácsadó szerepben, például a hitelnyújtásnál vagy más olyan esetekben, amikor az ügyfél nem tud, vagy nem akar valamit digitálisan intézni.
A jövő
Korábban futurisztikusnak tűnő lehetőségeket latolgattak a gyors ügyfélazonosításra, mint a retina scan vagy az ujjlenyomat.
Ennek során az ügyfél belép a fiókba, belenéz az azonosítóba, és mire beér a pulthoz, egy képernyő mutatja, mit intézhet, mire jogosult.
Jó esély van rá, hogy ténylegesen is erre haladunk, még ha nem is holnapután fog ez megvalósulni.
A szakember szerint az lesz sikeres a bankok között, sőt általában a szolgáltatást nyújtók között, aki a rengeteg információból kiszűri, ami releváns, ás azt eladja az ügyfélnek úgy, hogy az személyre szabottnak érezze.
Papírmentesítés, innovációs fiók
Az OTP fontosnak tartja, hogy megszabaduljon a papírmunkától, amennyire lehet, ezért például már digitális aláírópad van 3200 ügyintézőnél, ami sok esetben már teljesen kiváltja a papírt, semmit nem kell kinyomtatni. A bank megnyitotta első innovációs fiókját az Árkád Bevásárlóközpontban: ott próbálnak ki minden innovációt, és figyelik az ügyfelek visszajelzéseit.
Nagy Gergely végül elmondta, hogy lehet fellendülés vagy válság, az OTP mindenképpen fejlődni és digitalizálódni fog, a folyamat megállíthatatlan.