Megtörtént a fordulat: az online hirdetés legyőzte a tévéket

Elemzések2017. dec 29.Növekedés.hu

Megtört a televíziós csatornák vezető pozíciója a hirdetési piacon: ma már többen hirdetnek digitális felületeken mint a tévékben, és bár a reklámkiadások elszálltak, ebből már nem a televíziós csatornák profitálnak. Míg a digitális hirdetések összege négy év alatt megduplázódott, addig a tévéknél alig volt emelkedés. A globális hirdetési piac egynegyedét két nagyvállalat, a Google és a Facebook mára bekebelezte.

A hírfogyasztási szokások változása, ezen belül is a mobiltelefon használatának vezető szerepe teljesen átrendezte a hirdetési piacot. Ma már több mint három órát tölt el egy átlagos fogyasztó a mobiltelefon böngészésével, ami kétszer annyi idő, mint öt évvel ezelőtt.  Miközben a hirdetők fokozatosan áttértek a hagyományos médiától (televízió, újságok és magazinok) az online hirdetésekre, a mobiltelefonon elérhető hirdetések száma hihetetlen ütemben növekszik.

A mobilhirdetésekre fordított összes kiadás több mint 35 százalékkal emelkedett egy év alatt és jelenleg a globális hirdetési költségek közel negyedét teszik ki, a WARC reklámkutató vállalat legfrissebb elemzése szerint. A Google és a Facebook annyira domináns az online világban, hogy a közösségi média két piacvezetőjénél költik el a legtöbb pénzt (88 százalékot) a média hirdetők.

A WARC kutatócég 12 kulcsfontosságú ország piacának adatainak elemzése után jutott erre a következtetésre: a vizsgált területek Ausztrália, Brazília, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, India, Olaszország, Japán, Oroszország, az Egyesült Királyság és az USA piacait nézték, amely együttesen a globális hirdetési kereskedelem mintegy kétharmadát teszi ki.

A hirdetők többet költenek a digitálisra, mint a hagyományos televíziósra Idén a digitális hirdetések végleg felülkerekedtek a televíziós reklámok fölött. A digitális reklámkiadások világszerte megduplázódtak 2013-hoz képest, és mára elérték a 209 milliárd dolláros összeget, miközben a TV-reklámokra fordított pénzek mindössze nyolc százalékkal emelkedtek, és idén 178 milliárd dollárt tettek ki a Magna Global kutatóhivatal felmérése szerint.

A digitális reklámköltségek 2022-re várhatóan megduplázódnak míg a televíziós reklámok stagnálnak vagy csak minimális növekedést mutatnak. A tévéreklámok főleg különleges eseményeknek köszönhetően emelkednek: ilyen például az olimpia vagy az amerikai választások. 2020-ra a felmérések szerint a digitális hirdetések az egész reklámtorta felét teszi ki.

SIKERSZTORIK
Ezeket az órákat hordják a legnagyobb cégek vezetői
A legsikeresebb vezetők számára egy óra a presztízs és az imázs fontos része. Mutatjuk, milyen órákat hord néhány meghatározó nagyvállalat vezetője.
Hírek2019. márc 10.
Így osztja be idejét a világ leggazdagabb embere
Jeff Bezos szerint szükség van nagy ívű, hosszú távú víziókra, azonban időnk, energiánk túlnyomó részét rövid távú, 2-3 évre vonatkozó célkitűzésekre kell összpontosítani.
Siker2019. márc 17.
Ő volt a történelem leggazdagabb embere
A világ aranykészletének a felével rendelkezett. Legendás utazása során annyi aranyat szórt el, hogy azzal az egész régióban évekre tönkretette a nemesfém értékét. Egy hihetetlen történet.
Siker2019. márc 16.
Bill Gates szerint ez a 10 újítás megváltoztatja a közeljövőt
Erős lista a Microsoft egykori alapítójától. Reméljük, hogy nem téved és ezek az újdonságok hamarosan megkönnyítik majd az életünket. Az egészségügyi pontok különösen figyelemreméltók.
Tech2019. márc 15.
100 éve nem volt ekkora vagyonuk az amerikai ultragazdagoknak
Ijesztő: ilyen arányokra utoljára az 1920-as évek végén, még a nagy gazdasági világválság kitörése előtt volt példa.
Pénzügyek2019. feb 26.
Ezek a legkedveltebb nászutas célpontok
A rangsor első helyére a görögországi Santorini került, nem véletlenül, hiszen a lenyűgöző kék-fehér épületeiről híres vulkanikus sziget Görögország egyik legszebb turisztikai célpontja. Mutatjuk a többit is.
Hírek2019. márc 15.