Megtörtént a fordulat: az online hirdetés legyőzte a tévéket

Elemzések2017. dec 29.Növekedés.hu

Megtört a televíziós csatornák vezető pozíciója a hirdetési piacon: ma már többen hirdetnek digitális felületeken mint a tévékben, és bár a reklámkiadások elszálltak, ebből már nem a televíziós csatornák profitálnak. Míg a digitális hirdetések összege négy év alatt megduplázódott, addig a tévéknél alig volt emelkedés. A globális hirdetési piac egynegyedét két nagyvállalat, a Google és a Facebook mára bekebelezte.

A hírfogyasztási szokások változása, ezen belül is a mobiltelefon használatának vezető szerepe teljesen átrendezte a hirdetési piacot. Ma már több mint három órát tölt el egy átlagos fogyasztó a mobiltelefon böngészésével, ami kétszer annyi idő, mint öt évvel ezelőtt.  Miközben a hirdetők fokozatosan áttértek a hagyományos médiától (televízió, újságok és magazinok) az online hirdetésekre, a mobiltelefonon elérhető hirdetések száma hihetetlen ütemben növekszik.

A mobilhirdetésekre fordított összes kiadás több mint 35 százalékkal emelkedett egy év alatt és jelenleg a globális hirdetési költségek közel negyedét teszik ki, a WARC reklámkutató vállalat legfrissebb elemzése szerint. A Google és a Facebook annyira domináns az online világban, hogy a közösségi média két piacvezetőjénél költik el a legtöbb pénzt (88 százalékot) a média hirdetők.

A WARC kutatócég 12 kulcsfontosságú ország piacának adatainak elemzése után jutott erre a következtetésre: a vizsgált területek Ausztrália, Brazília, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, India, Olaszország, Japán, Oroszország, az Egyesült Királyság és az USA piacait nézték, amely együttesen a globális hirdetési kereskedelem mintegy kétharmadát teszi ki.

A hirdetők többet költenek a digitálisra, mint a hagyományos televíziósra Idén a digitális hirdetések végleg felülkerekedtek a televíziós reklámok fölött. A digitális reklámkiadások világszerte megduplázódtak 2013-hoz képest, és mára elérték a 209 milliárd dolláros összeget, miközben a TV-reklámokra fordított pénzek mindössze nyolc százalékkal emelkedtek, és idén 178 milliárd dollárt tettek ki a Magna Global kutatóhivatal felmérése szerint.

A digitális reklámköltségek 2022-re várhatóan megduplázódnak míg a televíziós reklámok stagnálnak vagy csak minimális növekedést mutatnak. A tévéreklámok főleg különleges eseményeknek köszönhetően emelkednek: ilyen például az olimpia vagy az amerikai választások. 2020-ra a felmérések szerint a digitális hirdetések az egész reklámtorta felét teszi ki.

SIKERSZTORIK
Ő volt a történelem leggazdagabb embere
A világ aranykészletének a felével rendelkezett. Legendás utazása során annyi aranyat szórt el, hogy azzal az egész régióban évekre tönkretette a nemesfém értékét. Egy hihetetlen történet.
Siker2019. márc 16.
Depresszió elleni orrsprayt fejlesztett ki a Johnson & Johnson
Az amerikai gyógyszerhatóság engedélyezte a partidrogként is használt ketamin származékát tartalmazó orrspray-t.
Hírek2019. márc 16.
Nagyon jó film lett a most díjazott Rossz versek
Először nyerte el magyar film a Monte Carlo-i Filmfesztivál fődíját: a Rossz verseket az Emir Kusturica vezette zsűri díjazta.
Siker2019. márc 16.
Bill Gates szerint ez a 10 újítás megváltoztatja a közeljövőt
Erős lista a Microsoft egykori alapítójától. Reméljük, hogy nem téved és ezek az újdonságok hamarosan megkönnyítik majd az életünket. Az egészségügyi pontok különösen figyelemreméltók.
Tech2019. márc 15.
Ezeket az órákat hordják a legnagyobb cégek vezetői
A legsikeresebb vezetők számára egy óra a presztízs és az imázs fontos része. Mutatjuk, milyen órákat hord néhány meghatározó nagyvállalat vezetője.
Hírek2019. márc 10.
Ez az iphone app hozta messze a legtöbb pénzt
A Sensor Tower adatai alapján a Statista rangsorolta a legtöbb bevételt hozó Iphone alkalmazásokat: a Netflix népszerűsége töretlen, már az App Store-t is uralja.
Tech2019. jan 30.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem várhatjuk el, hogy megértsük a másikat, ha nem fordítunk rá elég figyelmet. Összegyűjtöttünk 5 olyan kifejezést, amelyet jobb, ha elkerülünk.
Siker2018. nov 30.