Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Ön jelentkezne hivatásos alvónak, teknőssimogatónak, esetleg gyilkosság utáni takarítónak? - Különleges külföldi munkalehetőségek, melyekre itthonról is lehet pályázni

Elemzések2020. aug. 1.GAB

Rengeteg az érdekes külföldi álláshirdetés, amelyek közül néhányra itthonról is lehet pályázni. Keresnek űrhajóst, teknőssimogatót, kacsaterelőt, élő madárijesztőt, csúszdatesztelőt, de gyilkosság utáni takarítót is. Lehet menni a japán metróba tömegtolónak, netán hivatásos alvónak és súlytalansági asszisztensnek. Bizarr, érdekes, veszélyes munkakörök, nem véletlen az álomfizetés.

Érdemes a külföldi állásportálokat és a vállalatok karrierkínálatát böngészni, különleges ajánlatokra lehet bukkanni. Például az Amerikai Egyesült Államok kormányzati ügynöksége a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) folyamatosan hirdet a honlapján. Vannak köztük olyan állások, ahol óriási a fluktuáció, így gyakran találkozni ezekkel az ajánlatokkal – talán nem véletlenül. A fizetések kiemelten magasak, kiegészítő juttatásokkal. Ám az álomból, percek alatt valóság lesz, ha kiderülnek a munkakörökkel kapcsolatos részletek.

Évek óta toboroz a NASA olyan munkatársat, akinek nincs más dolga, mint különleges ágyon feküdni egész nap. Nem rossz ajánlat, a fizetés két hónap munkára, majd egy rehabilitációs időszakra ötmillió forintnak megfelelő euró, ugyanis a helyszín a hivatal Németország kutatóbázisa, ahol a súlytalanság emberi szervezetre gyakorolt hatását vizsgálják. Mondhatni, kecsegtetőt, ám nem véletlen, hogy évek óta folyamatosan pályáztatják a jelentkezőket.

A súlytalansági asszisztensnek hatvan napig kell feküdni magasba tett lábbal, tilos felkelni. Tisztálkodni, étkezni is az ágyon kell. Hirtelen pozícióváltások is előfordulnak, szimulálva a centrifugális hatást.

Az egészségügyi alkalmasságon kívül csupán a türelem kikötés, különösebb végzettségre sincs szükség. A tapasztalat viszont az, hogy ennyi idő vízszintes helyzet után újra kell a járást tanulni, akárcsak az űrhajósoknak. A CNN tudósítása szerint némi nehézséget okozhat, hogy az ágy pozícióját időnként változtatják, napi rendszerességgel előfordulnak centrifugális mozgások, hiszen ezek a testfolyadékok mozgását szimulálják.

A bábu mutatja a jelentkező fekvésének irányát, de a centrifuga bármikor elindulhat. Nem tolonganak a hirdetésre 

Bővíti a NASA a bolygóvédelmi tisztek számát. A furcsa hivatás komoly feladatot takar: a munkakör a világűrjog alapokmányát képező, 1967. január 27-én aláírt Alapelvszerződés után született meg, a pozíciót betöltő személy(ek)nek küldetésük van.

A kiválasztottaknak meg kell akadályozni, hogy az emberek a Földet, illetve más égitestet ne szennyezzék be, de ügyeni kell az űrszemét csökkentésére is.

A feladatkörhöz tartozik az űrközpontok látogatása, a fellőni szánt robotok ellenőrzése, a feladattal járó szennyezőanyagok kiszűrése. Előírások alkotása azzal kapcsolatban, hogy az égitestekről, űrhajókról, űrállomásokról megfelelő tisztaságú minták érkezzenek vissza. Az elvárások láttán, nem csoda, ha erre a munkakörre sem tolonganak a jelentkezők: mérnöki és/vagy matematikus diploma, amely legalább ötéves kutatási gyakorlattal párosul a bolygóvédelem témakörében. Mindehhez kémiai anyagismeret, az angolon kívül legalább másik idegen nyelv felsőfokú tudása szükséges.

Ezért közel ötvenmillió forintnak megfelelő fizetés jár, dollárban évente.

Többkörös meghallgatáson, tesztíráson, fizikai és pszichikai vizsgálaton kell részt venni, amely magába foglalja diplomáciai, tervezési, elemzői és minden egyéb tudás hozzáértő és független bírák előtti bemutatását. Amennyiben sikeres a forduló, akkor olyan nemzetbiztonsági átvilágítás következik, amely akár hónapokig is eltarthat. Ezek után nem csoda, hogy nehéz megtalálni a megfelelő szakembert erre a hangzatos, ám annál furcsább állásra.

Nem újdonság, hogy folyamatosan keres a NASA űrhajósokat, de náluk csak amerikai állampolgárok jelentkezhetnek. Aki mindenképp űrhajós szeretni lenni, az ne csüggedjen, itthon is és az oroszoknál is meghirdették a jelentkezést. A követelmények keményebbek, mint az amerikaiaknál, jelentkezhet az, aki jól bírja a fizikai terhelést, az oxigénhiányt, jól fut, úszik, trambulinozik, ugrik, továbbá egészségi- és pszichikai állapota kiváló. Ami a szakmai múltat illeti, nem lehetetlen, de nem egyszerű megfelelni az elvárásoknak: alap a felsőfokú végzettség, egy, de inkább kettőnél több diploma, mérnöki, műszaki végzettséggel, de a többi reáltudomány ismerete sem hátrány.

Űrhajósnak jelentkezhet hazánkban is rakétamérnök, repülőgépmérnök, informatikus, matematikus, elektroműszerész, rádiótechnikus, energetikus, gépészmérnök, fizikus, csillagász, nanotechnológiai mérnök, kémikus, de lehet biológus, orvos és pilóta is. 

Az orosz űrkutatási hivatalnál is szép számmal pályáztak, mint írják 2020. május 31-ig a versenybizottság 1 404 fellebbezést fogadott el . Ezenkívül 156 kérelmező nyújtotta be a szükséges dokumentumok teljes csomagját, köztük 123 férfi és 33 nő. Tekintettel a COVID-helyzetre, a jelentkezést meghosszabbították. Mindhárom országban nem kérdés, hogy a jelöltek folyékonyan beszélnek angolul, oroszul, illetve más nemzetközi nyelven, testsúlyuk 50-90 kilogramm, magasságuk 157-190 centi között van.

Aki szívesen kockáztatja életét, jelentkezhet katonai manőverelemzőnek Németországba. Vállalni kell a háborús övezetekbe való küldetést, elemzéseket kell készíteni a csapatok mozgásáról, fegyverhasználatáról, eredményességről. Rögzíti a kiképzések eredményeit, a misszióküldetéseket.

A katonai műveletelemző mindezért évente 50-77 ezer dollárt kap, teljes ellátással.

A feladatokban való jártasság, folyékony nyelvtudások, telekommunikációs, mérnöki, illetve doktori végzettség alapfeltétel. Ezen kívül érdemes böngészni a hadsereg kínálatát, nem csupán a frontvonalba, hanem sokféle háttérmunkára is keresnek munkatársakat, jó fizetésért.

Álommunkából sincs hiány. Aki szereti a napfényt, a tengert és a szabadságot, annak ideális feladat a szigetgondnok foglalkozás.

Valahogy csak ki lehet bírni a napozást, a fürdést a Hamilton szigeten, és hozzá az álomfizetést

Ez nem csoda, hiszen a Nagy-korallzátonyhoz tartozó Hamilton szigetet kell népszerűsíteni. Érdemes figyelni az ausztrál Queensland idegenforgalmi hivatalának hirdetéseit, és azonnal lecsapni rá, amelyre a beszámolók szerint percek alatt több százan jelentkeznek, így az állás hamar betelik.

A szigetgondnok feladatához tartozik a napozás, a tengerparti séta, a fürdés, a búvárkodás, a teknősök etetése, madarak szelídítése.

Ezekről a tevékenységekről minden nap blogolni kell, a fotókat pedig a közösségi oldalakon kell megosztani, ahol híreket kell generálni az élővilágról és a turizmusról, hiszen a cél az idegenforgalom felvirágoztatása. A jó hír az, hogy félévente hirdetnek, ugyanis a megbízás határozott idejű, pont azért, hogy sokan részesüljenek a havi közel háromillió forintnyi ausztrál dolláros álomfizetésből.

Szintén álommunka az ágymatrac, illetve ágytesztelő. Sérvet kapni itt sem kell.

Számos külföldi bútorgyár kínál állást, köztük a hivatásos tesztelői munkakört. A feladat nem nehéz, inkább kellemetlen napi nyolc órát pulzus- és vérnyomásmérő és EKG-monitorok közelében, bedrótozva feküdni. Apropó alvás: sok alvásvizsgáló központ keres kutatásokhoz jelentkezőt, érdemes a sok kínálat közt válogatni. A feladatkör magáért beszél.

A csúszdatesztelőnek a feladata a strandjátékok zárás utáni átvizsgálása

A tesztelő munkája zárás után kezdődik. Feladata a játékok illetve az élményrészleg átvizsgálása, csúszdák tesztelése, repedések keresése, illesztések ellenőrzése. Itt elvárás a jó fizikum, az egészségügyi alkalmasság, ugyanis műszakonként legalább százszor kell felmászni majd lecsúszni az óriáscsúszdákról. Mindezért havonta 500 ezer forinttól megfelelő eurót, vagy dollárt lehet keresni, ugyanis most, hogy a vírushelyzet javult, sok élménystrand nyit újra.

Ahhoz, hogy egy dezodormárka sikeres legyen, sokszor elengedhetetlen az „élesben” való tesztelés.

Nem gusztusos, ám annál hasznosabb feladat, e nélkül magára valamit adó kozmetikai cég, nem dob piacra új terméket. Sok az üres állás, a feladathoz elvárt a vegyészi, kémikusi, fizikusi, biológiai végzettség. Vizsgálják a bőrtipustól való függőséget, minőséget, tartósságot, illetve az izzadság ezekre gyakorolt hatását.

Életkor szerinti kémiai vizsgálat, illetve szagmintavételezés

Ehhez önkéntes jelentkezőket is keresnek, külföldön párezer forintnak megfelelő euróért, vagy dollárért. Az eredményeket feldolgozó diplomás szakember havi fizetése félmillió forinttól indul.

A kacsamester állás sem okoz túlzott stresszt, de az egyéb, állatokkal kapcsolatos munkák sem.

A legfényűzőbb dubai szállodák természetesen rendelkeznek mesterséges tóval és azokba telepített halakkal, kacsákkal. A kacsamester feladata az állatok vízből való ki, illetve beterelése, a vízimadarak sétáltatása, szárazföldi, balesetmentes terelgetése.

Szintén a madarakkal kapcsolatos, hogy számos farmra keresnek emberi madárijesztőt, különös tekintettel a varjak elriasztására. A brit gazdák jó fizikumú férfiakat, elsősorban diákokat várnak szezonmunkára, a feladatkört értelemszerűen nem részletezték.

Sok csirkefarmra keresnek betanított válogatót, ahol a fiúkat kell a lányoktól elszeparálni. 

A vidámparki takarító ezzel szemben nem álommunka, kevés a jelentkező, csak úgy mint a csatornatiszító állásra. Amerikai állásoldalakon ez csupán a belépőszint a legpiszkosabb, legvéresebb állásokhoz.

Számos vállalkozás keres erős idegzetűeket balesetek, gyilkosságok utáni nagytakarításra.

Elvárás a tökéletes pszichikumon és erőnléten kívül nincs. A munkát alaposan megfizetik, az óradíj 15-40 ezer forintnak megfelelő dollár, megbízástól (takarítástól) függően.

A professzionális tömegtoló feladata nem életbiztosítás: az embereket kell a zsúfolt, főként ázsiai közlekedési eszközökön benyomni a fülkékbe.

Viselni kell a gyakori kéz-és lábtörés kockázatát

Fizetésük ennek megfelelően nem alacsony: sok a sérülés az egész napos fizikai munka miatt. A feladatért körülbelül fél és egymillió forint közti összeg jár havonta, de ebben az esetben nem minden a pénz: egy-egy japán, vagy kínai metróvonalon naponta több millió utas közlekedik, őket kell folyamatosan „taszigálni”. Főleg nagy a kockázat, a mostani vírusos időszakban. 

(Képek forrása: Wikipedia, Twitter, YouTube, Piskist)