Rekord - Idén 13 milliárd játékot töltöttek le az AppStore-ból és a Google Play-ből
ElemzésekA kifejezetten a mobil applikációk piacát analizáló Sensor Tower jelentése szerint már 2020 első három hónapjában minden eddiginél több programot töltöttek le és installáltak az AppStore-ból és a Google Play-ből. Január 1-től március 31-ig 13 milliárd játékot telepítettek különböző Apple és Andoid készülékekre. Ez kétmilliárddal több letöltés, mint 2019 szintén kiemelkedő harmadik negyedévében.
Idén az első három hónapban mindkét cég rekordnövekedést jegyzett az előző év azonos időszakához képest, a Google Play-nél 38 százalékkal, az AppStore-nál 35 százalékkal nőtt meg a letöltések száma. Ez az előbbinél 3 milliárd, utóbbinál 10,3 milliárd letöltőt jelent az első negyedévben. Áprilisban a növekedés 8 százalék volt.
A legtöbb letöltést Indiából kezdeményezték, itt csak áprilisban 966 millió játékot töltöttek le az AppStore-ból és a Google Play-ből, ami márciushoz képest 29 százalékos, januárhoz képest 92 százalékos növekedést jelentett.
A második helyen az Amerikai Egyesült Államok áll, itt 527 millió játékot töltöttek le áprilisban. Érdekesség, hogy ez 15 százalékkal több, mint ahány telepítés volt januárban, de kevesebb, mint amennyi márciusban történt.
Kínában – ahol a szigorítások már januárban megtörténtek – februárban érték el a csúcsot a mobil videojátékok letöltései, ekkor 284,3 millió programot installáltak, ami áprilisra 190,7 millióra esett vissza.
Mindez azt jelenti, hogy a felhasználók egyre többet költenek mobil videojátékokra – sőt, ez olyannyira jellemző, hogy miközben egyes helyeken, például az USA-ban vagy Kínában a letöltések száma csökken - a játékokra még mindig egyre többet költenek világszerte.
Márciusban 5,8 milliárd dollárt termelt ki a mobiljátékok ágazata, míg áprilisban ez a szám 6,4 milliárdra nőtt. 2014 óta ez az első eset a mobiljátékok piacán, hogy az április jövedelmezőbb volt, mint a március.
Költésben az amerikaiak járnak az élen, áprilisban 1,9 milliárd dollárt költöttek el mobiltelefonokra és tabletekre telepíthető játékokra, de Kína sincs messze lemaradva tőle, ők ugyanebben a hónapban 1,1 milliárd dollárt hagytak az AppStore-ban (ebben az országban a Google termékei nem érhetőek el, így a Google Play sem).
Játékok terén a legpofitálóbbak azok voltak az elmúlt hónapokban, amik hosszabb távolra kötik le az embereket és afféle közösségi élményt biztosíthattak, ilyenek az MMO-k és a battle royale jellegű programok.
Az elmúlt hónapok legtöbb pénzt fialó játékai is ezekbe a zsánerekbe tartoznak.
Áprilisban a PUBG Mobile 225,2 millió dollárt hozott a Tencent konyhájára, míg a második helyezet, a Honor of Kings 156 millió dollárt, a harmadik Roblox pedig 96 millió dollárt keresett alkotóinak.
Érdekes módon bár eme játékokra költötték az emberek a legtöbb pénzt, letöltések terén nem ezek voltak a legkeresettebbek, hanem az alkalmi, úgynevezett casual és hyper-casual játékok, amik jellemzően könnyen elsajátíthatóak és akár pár perc játék erejéig is képesek szórakozást biztosítani.
Bár éppen emiatt eme programok inkább rövidtávú haszonnal kecsegtetnek fejlesztői és kiadói oldalról.
Letöltések tekintetében a Lion Studios alkotta Save The Girl nyert áprilisban, 50,2 millióan töltötték le. A Playrix Gardenscapesét 37,7 millióan telepítették, míg az áprilisban legtöbb pénzt hozó PUBG Mobile csak ezután, a harmadik helyen tudott végezni. Mindez folyamatos növekedést jelent, minimális visszaesésekkel.
Az elemzők az elmúlt negyedév alapján úgy vélik, hogy a mobiljátékok iránti kereslet a járvány után sem fog megcsappanni, mi több, újraértékelték előrejelzéseiket.
A Sensor Tower szakemberei a COVID-19 előtt még úgy kalkuláltak, hogy 2024-re a mobiljáték ágazat 94 milliárd dollárt fog kitermelni, ám most már inkább 98 milliárddal számolnak, ami 55,6 százalékos növekedés lenne 2019-hez képest, a letöltések száma pedig 75,1 milliárd lesz a korábban előre jelzett 70,3 milliárd helyett.
Az előrejelzések szerint az AppStore-ban inkább a bevételek, a Google Play esetében pedig a letöltések száma fog jobban nőni.