Úgy nő a Facebook és az Instagram nyeresége, mintha frissen felfutó alkalmazások lennének
ElemzésekNéhány éve a piac úgy ítélte meg, hogy a Meta érett cég lett, amely már nem tudja nyereségét növelni. Ehhez képest már egyhuzamban negyedszer hoz 20 százalékos bevételnövekedést a negyedéves jelentés.
Közzétette második negyedéves jelentését a Meta (Facebook) a szerdai amerikai tőzsdei kereskedés után. A számok jóval meghaladtak az elemzői várakozásokat: az árbevétel 39 milliárd dollár lett a 38,3 milliárdos becsléssel szemben, az egy részvényre jutó eredmény pedig 5,16 dollár, miközben 4,73 dollárt vártak.
Impresszív árbevétel-, és nyereségnövekedés
Az árbevétel növekedése 22 százalék az egy évvel korábbihoz képest, és ez már
a negyedik egymást követő negyedév, hogy a társaság 20 százalék fölötti növekedést ér el.
A nettó nyereség 73 százalékkal ugrott meg 7,8 milliárdról 13,47 milliárd dollárra, részvényenként számolva pedig 2,98-ról 5,16 dollárra.
Az emberiség színe-java
Boldogan költenek a reklámozók
Optimalizálták a költségeket
Mesterséges intelligencia
Részvényárfolyam
A részvényárfolyam a tőzsdei nyitvatartás utáni indikatív kereskedésben 5 százalékkal emelkedett, idei teljesítménye eddig 34 százalékos ugrás az év eleji értékhez képest. Ha a részvényenkénti közel 5,2 dolláros nyereséggel számolunk, akkor egész évre 21 dolláros részvényenkénti eredményt kapunk, ami 500 dolláros részvényárfolyam mellett 24-es P/E értéket ad. Ez egy technológiai cégnél nem túl magas, különösen, ha az erős növekedés kitart még a következő negyedévekben, így
a részvény a nagy emelkedés ellenére nem mondható túlárazottnak.